مدیر عامل شركت ساخت و توسعه حمل ونقل و زیربناهای كشور خبر داد؛

تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظوراتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه

تکمیل ۴ کریدور ریلی به منظوراتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه

به گزارش پلات، خیراله خادمی اظهار داشت: تکمیل 4 کریدور ریلی به منظور اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه و همینطور تغییر مد حمل و نقل از جاده ای به ریلی در اولویت قرار دارد.



به گزارش پلات به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر مهندسی راه آهن اظهار داشت: باتوجه به موقعیت ممتاز ایران در منطقه و بمنظور بهره مندی از مزایای ترانزیت ملی و بین المللی، هم اکنون توسعه شبکه ریلی کشور در قالب ۴ کریدور اصلی با تمرکز بر اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه در دست اقدام است.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، حمل و نقل ریلی را یک حمل و نقل ارزان، به صرفه و سبز معرفی نمود و اظهار داشت: یکی از با اهمیت ترین راه حل ها برای تغییر مد حمل و نقل از جاده ای به ریلی، تکمیل زیرساخت های حمل و نقل و رفع گلوگاه های شبکه ریلی کشور است و این هدف هم اکنون با طراحی و اجرای ۴ کریدور ریلی و اتصال آن به بنادر مهم و مبادی ورودی و خروجی کشور دنبال می شود.
وی افزود: موقعیت ویژه ایران در منطقه از دیرباز تا حالا نشان میدهد با تکمیل شبکه حمل و نقل و ممتد کردن مسیرهای ریلی می توان از ظرفیتهای موجود خصوصاً بنادر جنوبی و شمالی کشور بهره مند شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این همایش از تصویب ۴ کریدور اصلی در کشور و تاکید مقام معظم رهبری برای تکمیل هرچه سریع تر این مسیرها آگاهی داد و اظهار داشت: کریدور ریلی شرق به طول ۱۵۰۰ کیلومتر از ایستگاه چابهار تا یونسی در شرق کشور نخستین کریدور است که راه اندازی ۶۰۰ کیلومتر بخش جنوبی آن در حال انجام می باشد و انعقاد قرارداد ۲۸۰ کیلومتر دیگر نیز درحال اجراست.
خادمی از خط ریلی بندرعباس - آستارا به عنوان کریدور ترانزیتی شمال- جنوب مرکزی کشور و با اهمیت ترین کریدور کشور یادکرد و افزود: تکمیل کریدور شمال- جنوب سبب اتصال به کشور آذربایجان در شمال و اتصال به هند بوسیله بندرعباس می شود و تکمیل شدن حدفاصل رشت تا آستارا، مسیر ترانزیت کالا در کریدور بین المللی هند تا شمال اروپا را ۶ هزار کیلومتر کوتاه تر می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اتصال بندر امام خمینی (ره) به آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان و همین طور اتصال بوشهر به شبکه ریلی را دو کریدور دیگر معرفی نمود و اضافه کرد: اتصال بوشهر به شبکه ریلی سبب استفاده از ظرفیتهای این بندر می شود. هم اکنون این مسیر تا شیراز تکمیل شده است و با تکمیل حدفاصل شیراز تا بوشهر و از آنجا تا عسلویه به طول ۵۰۰ کیلومتر این کریدور نیز بصورت پیوسته در دسترس قرار می گیرد.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۴ کریدور را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵.۸ میلیون یورو اعلام نمود.
خادمی خودکفایی در تولید ریل را از دستاوردهای مهم در توسعه شبکه حمل و نقل کشور دانست و اظهار داشت: تولید ریل مورد نیاز ساخت شبکه ریلی در داخل کشور، همین طور استفاده از ریل طویل در راه چابهار به زاهدان به عنوان نخستین مسیر ریلی جدید از دیگر اقدامات برای تسریع در تکمیل شبکه ریلی شمرده می شود.
به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی بومی سازی ساخت خطوط ریلی با بهره گیری از توان فنی و مهندسی بالای کشور را از افتخارات ملی اعلام نمود و اظهار داشت: خودکفایی در بخش زیرسازی، روسازی، ادوات و تجهیزات ریلی از دیگر دستاوردهای صنعت ریلی کشور است که باتوجه به توان فنی، مطالعاتی و اجرائی مهندسان کشور در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تکمیل کریدورهای ریلی در کمترین زمان ممکن به انجام می رسد.

1402/03/03
14:32:20
5.0 / 5
341
تگهای خبر: بنادر , تولید , حمل و نقل , راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
پلات