تحریم های آمریكا تاثیری بر همكاری های راه آهن ایران و روسیه ندارد

تحریم های آمریكا تاثیری بر همكاری های راه آهن ایران و روسیه ندارد

پلات: یكی از مقام های راه آهن ایران اخیرا عنوان كرده است كه تحریم های خصمانه آمریكا ضد روسیه و ایران بر همكاری های دوجانبه برای توسعه خطوط ریلی و راه آهن میان این دو كشور اثرگذار نخواهد بود.



به گزارش پلات به نقل از اسپوتنیك نیوز، حسین عاشوری – قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران – در گفت وگویی با خبرنگار اسپوتنیك درباره تاثیر تحریم های آمریكا ضد روسیه و ایران در زمینه همكاری های دوجانبه برای توسعه راه آهن سخن گفت.

وی در این گفت وگو تصریح كرد كه تحریم های خصمانه ایالات متحده آمریكا ضد روسیه و ایران به هیچ عنوان بر روی همكاری های دوجانبه این كشور با روسیه در مورد قرارداد توسعه و ساخت خطوط ریلی و راه آهن میان این دوكشور تاثیر نخواهد گذاشت.

دسامبر سال قبل بود كه ایران و روسیه قراردادی را به منظور توسعه راه آهن و تولید واگن های ریلی باهم به امضا رساندند. از طرفی دیگر، قبل از این قرارداد همكاری، خیلی از رسانه های محلی خبر از توافق شركت یونایتد واگن با سه شركت ایرانی برای تامین واگن های ریلی داده بودند.

بر اساس این خبر، قرار بر این بود كه شركت های ایرانی اتاق واگن ها را تولید و یونایتد واگن هم چرخ و سیستم های ترمز آن را تامین و تولید نماید.

وی همینطور تاكید كرده است كه همكاری های میان ایران و روسیه بر سر توسعه زیرساخت های لازم برای راه آهن و خطوط ریلی علی رغم تحریم های ایالات متحده آمریكا ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: در سالهای اخیر با اینكه روسیه از سوی غرب و آمریكا تحریم شده بود، اما در زمینه همكاری های ریلی هیچ گونه مشكلی برای ما پیش نیامد و همچنان بر مبنای قراردادهای مذكور، همكاری های خویش را ادامه دادیم. حالا هم كه دوباره موج دیگری از تحریم ها ایران و روسیه را تهدید می كند، باز هم تاثیری بر روی همكاری های دوجانبه ما بر سر توسعه راه آهن و خطوط ریلی نخواهد گذاشت.

وی در ادامه اضافه كرد: كریدور جهانی شمال به جنوب از اهمیت خاص و بسزایی برای خیلی از كشورها همچون ایران برخوردار می باشد چراكه بر مبنای تحقیقات و بررسی های صورت گرفته، ظرفیت این كریدور بالغ بر حمل ۷ هزار تن كالا در سال است كه هنوز راه زیادی تا تكمیل ظرفیت آن باقی مانده است.

وی افزود: در ۱۵ سال قبل مذاكرات و گفتگوهای بسیاری در خصوص توسعه پروژه كریدور شمال به جنوب صورت گرفته است. یكی از بزرگترین چالش ها و مشكلاتی كه در این مساله وجود دارد، نبود خطوط ریلی در راه قزوین – رشت – آستارا است. در سالهای اخیر، تلاش های بسیاری برای توسعه راه آهن میان قزوین – رشت و همینطور آستارا – آستارا (ایران و آذربایجان) صورت گرفته است. سال گذشته، ما ساخت و توسعه خط آستارا - آستارا را به اتمام رساندیم و حالا می خواهیم آغاز ساخت خط راه آهن قزوین – رشت را كلید بزنیم.




1397/05/07
14:24:31
5.0 / 5
4504
تگهای خبر: تولید , راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
پلات