۷۰۰۰ اتوبوس و ۲۰۰۰ پرواز، در خدمت زائرین اربعین

۷۰۰۰ اتوبوس و ۲۰۰۰ پرواز، در خدمت زائرین اربعین

به گزارش پلات، به قول وزیر راه و شهرسازی، در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس، در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز و در حوزه ریلی حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت برای خدمت رسانی به زائرین اربعین تدارک دیده شده است.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، بازه زمانی اربعین سال جاری، از ۲۷ مردادماه تا ۲۰ شهریور در نظر گرفته شده است. در این بازه زمانی از شقوق مختلف حمل ونقلی شامل جاده ای، ریلی و هوایی برای جابه جایی مسافران استفاده می شود.
مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- اخیرا با تاکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات رسانی به زائرین اربعین، گفت: اعزام مسافران اربعین از دو هفته آینده شروع می شود. با وجود آنکه عملیات انتقال مسافران و زائرین مصادف با فصل گرم سال است با این وجود هم سطوح کیفیت خدمات و هم کمیت سفرهای اربعین رشد چشمگیری داشته است.
وی تجهیز مناسب چهار پایانه اصلی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی را از خصوصیت های سفرهای اربعین سال جاری عنوان نمود و اظهار داشت: زیرساخت های خوبی در چهار پایانه مرزی اربعین نسبت به سال قبل تدارک دیده شده است که بخشی از آنها شامل نوسازی تجهیزات، تعبیه وسایل سرمایشی و آماده سازی پارکینگ هاست. در پایانه برکت مهران یکی از بزرگترین پارکینگ های خودروی عمومی آسفالت انجام شده و از جهت وسعت هم افزایش چشمگیری یافته است.
به قول وزیر راه و شهرسازی، در ناوگان اتوبوسرانی داخلی حدود ۷۰۰۰ اتوبوس در خدمت اعزام زائرین برنامه ریزی شده است. در حوزه هوایی حدود ۲۰۰۰ پرواز در فاصله ۲۵ روز تدارک دیده شده که قابلیت افزایش دارد. در حوزه ریلی حدود ۶۰۰ هزار بلیت رفت و برگشت امکان سنجی شده است که زائرین را به مقصد خرمشهر، اهواز، آبادان منتقل می کند. همینطور یک ریل باس از خرمشهر به صورت مجانی تا مرز شلمچه برای زائرین در نظر گرفته شده است.



1402/05/20
02:33:16
5.0 / 5
280
تگهای خبر: پاركینگ , خدمات , سفر , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پلات