مدیرعامل راه آهن اعلام كرد؛

افزایش ظرفیت ریلی در شرق دریای خزر، رشد ترانزیت دركریدور شمال-جنوب

افزایش ظرفیت ریلی در شرق دریای خزر، رشد ترانزیت دركریدور شمال-جنوب

پلات: مدیرعامل شركت راه آهن با اشاره به ارتقای ظرفیت كریدور شمال-جنوب با برقی سازی راه آهن گرمسار- اینچه برون هدف از برقی سازی این خط ریلی را ارتقای ظرفیت ریلی شرق دریای خزر عنوان نمود.



به گزارش پلات به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید محمدزاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه آهن گرمسار-اینچه برون تصریح كرد: هدف اصلی این پروژه ارتقای ظرفیت در كریدور شمال-جنوب واقع در شرق دریای خزر، همینطور توجه به ترانزیت در این كریدور است.
وی با عنایت به مزیت اتصال به روسیه از شرق دریای خزر اظهار داشت: با برقی شدن راه آهن گرمسار- اینچه برون شاهد افزایش ظرفیت ریلی در شرق دریای خزر خواهیم بود و در غرب دریای خزر این اتفاق با تكمیل راه آهن با اتصال ریلی رشت به آستارا رخ می دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال ریلی به بندر امیرآباد و بندرانزلی اظهار داشت: این اقدامات می تواند ارتباط بین روسیه، ایران و دسترسی به آب های آزاد جنوب ایران را فراهم آورد.
مدیرعامل شركت راه آهن بیان داشت: راه آهن در سال های اخیر شاهد تحولات بسیار بزرگ و جدی بوده است و نیاز به توسعه سریع اقتصادی نیازمند فراهم شدن زیرساخت های حمل ونقل است. همینطور ارتباط با كشورهای همسایه و آسیا میانه، همسایگان جنوبی و افغانستان سبب توسعه اقتصادی كشور می گردد.
وی اضافه كرد: طی این سال ها خوشبختانه سرمایه گذاری ها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حمل ونقل ریلی رخ داده است. به صورت متوسط طی سال های گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار به صورت مستقیم از جانب دولت در حمل ونقل ریلی سرمایه گذاری شده است و این جدا از سرمایه گذاری هایی است كه با استفاده از سایر منابع جذب شده است.
محمدزاده بیان داشت: این امر فقط به علت نقش بی بدیل ریل در توسعه اقتصادی و حمل ونقل و تأثیر آن در صرفه جویی مصرف سوخت است و امیدواریم این اقدامات بتواند منجر به رشد قابل توجه در كشور شود.
وی اضافه كرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش بینی شده است به ۶۰۰۰ كیلومتر راه آهن برقی دست یافته باشد، در این راستا راه آهن برقی تهران-مشهد، گرمسار-اینچه برون به علاوه سایر مسیرهای پر اهمیت كه با راه آهن روسیه برای برقی كردن بعضی از آن ها تفاهم نامه ای را امضا كرده ایم و امیدواریم مطابق این قرارداد برای تحقق سایر قراردادها هم گام برداشته شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: مهم ترین این مسیرها دوخطه و برقی كردن خط ریلی بین بافق تا سرخس و اتصال آن به خواف همینطور برقی كردن از سرخس تا بندرعباس است. امیدواریم این مجموعه از اقدامات باعث ارتقا سرعت حمل ونقل و افزایش ظرفیت حمل و كاهش زمان سیر در كشور شود.
مدیرعامل راه آهن تصریح كرد: در راه شرق خزر با برقی كردن گرمسار-اینچه برون، ارتباط حمل ونقل بین ایران و كشورهای قزاقستان، تركمنستان و روسیه همینطور ایران، تركمنستان و ازبكستان افزایش پیدا خواهد نمود و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر تكمیل شود.
محمدزاده اضافه كرد: شركتی كه برای این پروژه انتخاب شده است صاحب تجربیات خیلی خوب و ارزشمندی در بحث برقی سازی راه آهن دارد و امیدواریم این كار در كشور ایران با سرعت زیادی صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به همكاری های بین راه آهن های ایران و روسیه بیان داشت: این همكاری های در جهت توسعه هر دو كشور نقش آفرین خواهد بود و امیدواریم به اهداف مدنظر دولت و مجلس، سهم بار ریلی به ۳۰ درصد كل افزایش یابد.
مهم ترین نكته این است كه بتوانیم با همكاری تمامی دستگاه های ذی ربط بتوانیم این پروژه را در موعد مقرر به اتمام برسانیم و امیدواریم بركات این پروژه به تمام ایرانی ها بخصوص استان های گلستان، مازندران و سمنان برسد و باعث رونق كسب وكار و ارتقا زندگی ساكنان مسیر عبوری این خط آهن باشد.

1397/04/12
21:29:36
5.0 / 5
69
تگهای خبر: پروژه , راه آهن , شهر , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پلات