یك مقام مسئول اعلام كرد:

مناقصه و مزایده های شركت ساخت و توسعه الكترونیكی می گردد

مناقصه و مزایده های شركت ساخت و توسعه الكترونیكی می گردد

پلات: یك مقام مسئول اظهار داشت: با هدف شفاف سازی امور و صرفه جویی در مصرف كاغذ با استفاده از سامانه ستاد الكترونیك دولت، اجرای مناقصه و مزایده به صورت الكترونیكی انجام می گردد.


به گزارش پلات به نقل از صدا و سیما، مدیركل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور از الكترونیكی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شركت ساخت وتوسعه اطلاع داد و یك مقام مسئول اظهار داشت: با هدف شفاف سازی امور، دسترسی ساده شركت كنندگان در سراسر كشور و صرفه جویی در مصرف كاغذ با استفاده از سامانه ستاد الكترونیك دولت، فرایند اجرای مناقصه و مزایده به صورت الكترونیكی انجام می گردد. مجتبی خدادادی، الكترونیكی شدن فرایند مناقصه ها و مزایده ها در سطح شركت ساخت و توسعه را عملكرد شایسته ای برای شفاف سازی اقدامات در این حوزه دانست و اظهار داشت: با ابلاغ معاون اول رییس جمهور در خصوص اجرا شدن مناقصه ها با استفاده از سامانه ستاد الكترونیك دولت، اواخر سال قبل ما هم به این سامانه پیوستیم.
وی اضافه كرد: سهولت در دسترسی ساده شركت كنندگان برای دریافت و خرید اسناد، سرعت و دقت در ارسال و كنترل اسناد و همینطور حذف كاغذ از دیگر مزایای بهره مندی از این سامانه است.
خدادادی، فعالیت های این دفتر را به دو بخش امور پیمان ها و رسیدگی فنی تقسیم و افزود: فرآیند مناقصه ها از درج آگهی در روزنامه آغاز و بر مبنای قوانین برگزاری مناقصه و ضوابط مربوطه تا مبادله پیمان ادامه دارد. مناقصات فرآیند گسترده ای دارد و باید بر مبنای مجموعه قوانین و مقررات مناقصه، دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط و توجه به اولویت های مربوطه اجرایی شود.
مدیركل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی مسئولیت های این دفتر در حوزه رسیدگی را شرح داد و تصریح كرد: رسیدگی به صورت وضعیت قطعی پیمانكاران و تطبیق آنها با مفاد قرارداد، مشخص نمودن كسر بهای نهایی خروج از حد مشخصات فنی ابلاغی، تهیه و تنظیم و همینطور ابلاغ صورت جلسات تحویل موقت و قطعی، برگزاری جلسات بررسی تاخیرات و تمدید مدت قراردادها و بررسی و ابلاغ افزایش و یا كاهش قراردادها، انجام امور بیمه مهندسی تمام خطر با رعایت قوانین، مقررات و بخشنامه های مربوطه بخش دیگری از مسئولیت های این دفتر است.
خدادادی در ادامه اعلام داشت: شركت در كمیسیون های تحویل موقت، تحویل قطعی، طبقه بندی عملیات خاكی، تعیین فواصل حمل و سایر كمیسیون های مورد نیاز و مورد درخواست واحدهای اجرایی از دیگر وظایف این دفتر است.
مدیركل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی از برگزاری ۲۸ مورد مناقصه به ارزش۱۲۰۰ میلیارد تومان در سالجاری اطلاع داد و اظهار داشت: ۱۸ مورد از این مناقصه ها به ارزش ۸۰۱ میلیارد تومان هم به مبادله قرارداد منجر گردیده است.
وی اضافه كرد: در حال حاضر۱۰ مورد مناقصه در حال پیگیری است و ۱۵ مورد آگهی فراخوان به ارزش ۸۲۵ میلیارد تومان هم صادر گردیده است كه پنج مورد مربوط به بخش راه ها و ۱۰ مورد در بخش راه آهن است.
خدادادی در ادامه از برگزاری ۵۳ جلسه رسیدگی به تاخیرها و تمدید قرار دادها صحبت كرد و اظهار داشت: امسال ۳۲ مورد صورت وضعیت قطعی به مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان هم رسیدگی شده است.
وی انجام كلیه امور مربوط به بررسی و تهیه پیشنهاد لوایح مورد نیاز به سازمان برنامه و بودجه كشور را از دیگر وظایف این دفتر برشمرد و تصریح كرد: شركت در جلسات انتخاب مشاور در حوزه راه و راه آهن، انجام امور مربوط به پیش پرداخت پیمانكاران، آزاد سازی تضامین در چارچوب مقررات و شركت در جلسات مزایده بخش بودجه جاری و... از دیگر مسئولیت های این دفتر است.
مدیركل دفتر امور پیمان ها و رسیدگی فنی در خاتمه از طریق اندازی بانك اطلاعاتی فعالیت های این دفتر اطلاع داد و اظهار داشت: این سامانه بزودی و بعد از تكمیل بر روی سیستم همكاران نصب می گردد و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و كارشناسان در سطوح مختلف شركت قابل دسترسی و بهره برداری خواهد بود.

1397/05/26
12:56:02
5.0 / 5
127
تگهای خبر: راه آهن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پلات