میراثی از دهه 70 كه 7 دولت را درگیر كرده است

میراثی از دهه 70 كه 7 دولت را درگیر كرده است

به گزارش پلات وزیر راه و شهرسازی با همراهی رئیس بنیاد مستضعفان كشور و استاندار البرز از روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران - شمال بازدید نمود.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، بامداد پنجشنبه چهارم بهمن ماه، محمد اسلامی با حضور در كارگاه پروژه آزادراه تهران شمال در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.
در این جلسه محمد سعیدی كیا و عزیزاله شهبازی توضیحاتی درباب پروژه و ضرورت تسریع در بهره برداری آن نمایش دادند.
آزادراه تهران - شمال یك پروژه بزرگ راهسازی در كشور است كه تهران را به شهرهای غربی استان مازندران متصل می كند.
قطعه دوم این آزادراه حدفاصل شهرستانك - پل زنگوله به طول تقریبی 22 كیلومتر است و تونل های بلند البرز هر یك به طول 6 هزار و 400 متر در این منطقه قرار دارد كه با اجرای این قطعه، طول مسیر جاده فعلی كرج - چالوس حدود پنج كیلومتر كوتاه تر می شود.
گفتنی است با شروع به كار این قطعه، قسمتی از طریق فعلی كه از كرج می گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود 60 كیلومتر كوتاه می شود و شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل و شركت آزاد راه تهران - شمال در صدد است این قطعه تا اوایل تابستان 1398 زیر بار ترافیك برود. این قطعه 32 كیلومتری دارای 16 پل و 32 هزار متر تونل رفت و برگشت است.
قطعه دو آزاد راه تهران - شمال و تونل شرقی این منطقه با نام «البرز» به طول 6 هزار و 400 متر بعنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است.
به گزارش پلات به نقل از ایسنا، قبل از این خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی هم درباره آخرین وضعیت قطعه نخست آزادراه تهران – شمال اظهار داشته بود: پیشرفت فیزیكی این قطعه هم اكنون ۹۲ درصد است. این در شرایطی است كه كار در تمام جبهه های كاری ادامه دارد و حدود ۵۵ درصد از روسازی كل پروژه نهایی شده است.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور اعلام نموده بود كه با عنایت به این كه ایمنی پروژه برای ما اصلی ترین مساله به حساب می آید، از این رو احیانا بهره برداری نهایی از این پروژه تا آخر سال امكان پذیر نباشد؛ هرچند كه مجری پروژه اعلام نموده كه تلاش می كند موارد لازم را تا آخر سال نهایی كند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرده بود: كار در قطعات دوم و سوم این پروژه باز بسته به شرایط شان پیگیری می شود و در منطقه سه با شش سرمایه گذار خارجی جلسه داشتیم تا مساله حضور آنها در این طرح بررسی شود. در كنار آن سعی شده تمهیداتی اندیشیده شود كه سپس اجرای قطعی پروژه به وجود آوردن غیر قابل كنترل منجر نشود و مردم بتوانند از شرایط این آزادراه استفاده كنند.
گفتنی است راه اندازی آزادراه تهران-شمال به طول 121 كیلومتر از سال 1375 كلید خورد.

دبیر: زهرا حبیب پور


1397/11/04
13:25:12
5.0 / 5
153
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پلات