رییس بنیاد مستضعفان به پلات اعلام كرد

موافقت رئیس جمهور با آغاز به كار قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا ۱۴۰۰

موافقت رئیس جمهور با آغاز به كار قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا ۱۴۰۰

به گزارش پلات ریییس بنیاد مستضعفان اعلام نمود: جهت راه اندازی قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا پیش از دولت دوازدهم با مسؤلان دولتی و رئیس جمهور توافق كرده ایم كه یك مسیر از این قطعه را در كنار جاده چالوس زیر بار ترافیكی ببریم، اما كاری با قطعه سوم نداریم و ان شاءالله تحریم ها برطرف می شود و چینی ها این آزادراه را تكمیل می كنند.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، در شرایطی كه مقرر است قطعه اول آزادراه تهران-شمال در دهه فجر به بهره برداری برسد، پیشنهاداتی مطرح شده كه قطعه دوم این آزادراه هم تا ابتدای بهار ۱۴۰۰ زیر بار ترافیكی برود، اما گویا نه دولت و نه بنیاد مستضعفان قرار نیست به این قطعه ۴۷ كیلومتری وارد شوند، چون كه معتقدند هزینه بسیار زیادی دارد.
پرویز فتاح - رئیس بنیاد مستضعفان - درباره برنامه های این نهاد بعنوان بهره بردار آزادراه تهران - شمال در زمینه ساخت همه قطعات آن به ایسنا اظهار داشت: در ارتباط با آزادراه باید اظهار داشت كه قطعه چهار آنرا بنیاد مستضعفان ساخته و این آزادراه چند سال است كه زیر بار ترافیكی رفته و در حال بهره برداری است. قطعه یك كه حساس ترین، مهمترین و پرهزینه ترین قطعه است، به نتیجه رسیده و در دهه فجر با حضور رئیس جمهور آنرا افتتاح می نماییم و تا ۱۰ سال بهره بردار بنیاد مستضعفان است و در عوارضی ها حضور داریم و اگر مشكلی به وجود آید ما باید آنرا درست نماییم، چون كه ما سرمایه گذار در این قطعه هستیم.
وی با اشاره به اینكه دولت تعهدات خودش را در قطعه یك آزادراه تهران - شمال انجام داده است، اضافه كرد: در این قطعه از آزادراه نه ما از دولت گله ای داریم و نه دولت از ما ناراحت است. قطعه دو را هم طی توافقی زخمی كرده و ۳۰ درصد پیشرفت داشتیم. اگر بخواهیم همه قطعه دوم را بسازیم با میزان پیشرفت كنونی به عمر این دولت نمی رسد.

موافقت روحانی، نوبخت و وزیر راه درباره قطعه دوم آزادراه
رئیس بنیاد مستضعفان ادمه داد: ازاین رو پیشنهاد كردیم كه نیمی از قطعه دوم را بسازیم؛ یعنی اینكه مسیر رفت آنرا بسازیم و با استفاده از جاده قدیم تهران - چالوس بعنوان مسیر رفت و برگشت بتوانیم این قطعه هم تا آخر دولت به بهره برداری رسانده و زیر بار ترافیكی ببریم. این پیشنهاد را وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و شخص رئیس جمهور پذیرفته اند و مكاتبات لازم را انجام داده ایم. اگر هر چه زودتر این تصمیم اجرایی شود می توانیم تا قبل از آخر دولت دوازدهم یعنی در اوایل بهار سال ۱۴۰۰ قطعه دوم آزادراه تهران - شمال را هم افتتاح نماییم.
فتاح خاطرنشان كرد: البته اگر دولت در تصویب و اجرای این پیشنهاد تعلل كند، زمان كافی برای بهره برداری از قطعه دوم آزادراه تهران - شمال تا تاریخ اعلام شده را نداریم و به این دولت نمی رسد. یعنی مسیر رفت از آزادراه باشد و مسیر برگشت از جاده چالوس باشد؛ ازاین رو هر چه سریع تر باید این برنامه را عملیاتی كرد. البته در قطعه دوم هم تعهدات ما مشخص است و ۱۰۰ درصد آن انجام می دهیم، البته تعهدی دولت دارد و ما هم به تعهدات خود در این پروژه عمل خواهیم كرد.

وارد قطعه سوم نمی شویم؛ تحریم ها می رود و چینی ها می آیند
وی درباره قطعه سوم آزادراه تهران شمال اظهار داشت كه نه دولت و نه بنیاد مستضعفان هنوز هیچ عملیات اجرایی در قطعه سوم انجام نداده اند، یعنی این قطعه باقی می ماند و به این دولت هم نمی رسد.
رئیس بنیاد مستضعفان در پاسخ به سوالی در خصوص اینكه شركت آزادراه تهران - شمال شركت مختص قطعه یك، دو و چهار نیست كه قطعه چهار را رها كند؟ اظهار نمود: فعلا قصد ورود به قطعه سوم آزادراه را نداریم، چونكه در شرایط اقتصادی كنونی امری زمان بر و هزینه بر است.
فتاح همینطور در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینكه با عنایت به تحریم ها هم طرف های خارجی بخصوص چینی ها كه در این آزادراه حضور داشتند هم نمی توانند سرمایه گذاری كنند، آیا این قطعه به حال خود رها شده و مردم باید سال ها منتظر تكمیل آزادراه تهران - شمال باشند؟ اظهار داشت: باید پیگیر این مساله باشیم كه طرف های خارجی در این پروژه سرمایه گذاری كنند و ان شاءالله تحریم ها هم برطرف خواهد شد و سرمایه گذار چینی یا طرف خارجی به این پروژه وارد و آزادراه تهران - شمال تكمیل می شود.



1398/10/08
21:03:39
5.0 / 5
4366
تگهای خبر: پروژه , سرمایه گذاری , شهر , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پلات