پس از سانحه سقوط اتوبوس به دره كلید خورد

سخت گیری بیشتر سازمان راهداری به اتوبوس های بین شهری

سخت گیری بیشتر سازمان راهداری به اتوبوس های بین شهری

به گزارش پلات مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری از ارتقای ایمنی و اصلاح ضوابط حمل و نقل مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی بعد از سانحه اخیر سقوط اتوبوس به دره در محور فیروزكوه اطلاع داد.



به گزارش پلات به نقل از صداوسیما، داریوش باقرجوان با اشاره به دستور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای ارتقای ایمنی و ضوابط حمل و نقل جاده ای كه به دنبال سانحه اتوبوس تهران - كلاله كه منجر به درگذشت ۱۹ نفر از هموطنان مان در روز ۱۹ دی در جاده فیروزكوه شد اضافه كرد: با هدف ارتقای ایمنی حمل و نقل مسافر مقرر شد از این پس باید سامانه فروش و صدور بلیت اینترنتی اتوبوس شركت ها یكپارچه باشد و از این پس، علاوه بر سازمان راهداری و پلیس راه، خود شركت های حمل و نقل مسافر هم بر عملكرد ناوگان اتوبوسی خود به صورت برخط نظارت خواهند كرد.
وی با اشاره به رشد تقاضای سفر با ناوگان اتوبوسی كه به دنبال افزایش نرخ بنزین صورت گرفت اظهار داشت: همینطور مقرر شد از این پس، عرضه بلیت مسافربری شركت ها از راه نرم افزارها و پایگاه های اطلاع رسانی فاقد مجوز سازمان راهداری، ممنوع خواهد بود.
به گفته مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، از این پس شركت های حمل و نقل می توانند با همكاری گروهی، یك شركت سرشبكه با شبكه سیر خاص خود ایجاد كنند كه شبكه سیر این شركت های سرشبكه، باید از راه ایجاد اتاق كنترل (مانیتورینگ) ناوگان، بر عملكرد رانندگان و اتوبوس های خود از نظر سرعت سیر، استراحت و تعویض به هنگام راننده و همینطور محل توقف برای استراحت و صرف غذا و انجام فریضه نماز، نظارت دقیق داشته باشد.
باقرجوان با تاكید بر اینكه ادارات كل استانی سازمان راهداری مكلف به رعایت مقررات جدید در صدور و تمدید مجوزهای شركت های حمل و نقل مسافری هستند اظهار داشت: بر مبنای تبصره ۱۴ بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شركت های حمل و نقل مسافر، بر رانندگان، ناوگان و شركت های تحت پوشش خود نظارت می كنند و همینطور مكلف به عرضه آموزش های لازم به اعضای تحت پوشش خود هستند.
وی اضافه كرد: شركت های سرشبكه با مالك وسایل نقلیه، قرارداد پیمانكاری یكساله امضا می كنند و باید این قرارداد در سامانه مدیریت شركت ها ثبت گردد.
مدیركل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: نظارت بر سامانه های ارزیابی و غربالگری سلامت رانندگان عضو شبكه و ایجاد امكان ارتباط دوسویه با مسافران و همینطور حضور نماینده این شركت در كمیسیون ماده ۱۲ سازمان راهداری برای پاسخگویی تخلفات اعضا همچون وظایف شركت سرشبكه سیر است.
به گفته باقرجوان، شركت های سرشبكه به صورت استانی فعالیت می نمایند و شركت های جدید متقاضی تأسیس سرشبكه سیر، باید حداقل در ۱۰ استان دارای شعبه و نمایندگی باشند كه برای استان های محروم نیز، شرایط و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

1398/10/25
16:42:11
5.0 / 5
3359
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پلات