رئیس سابق سازمان هواپیمایی كشوری:

در پرونده سقوط هواپیمای اوكراینی روسفید بودیم

در پرونده سقوط هواپیمای اوكراینی روسفید بودیم

پلات: رئیس سابق سازمان هواپیمایی كشوری حواشی پنج سال خدمت خود در این سازمان را تشریح نمود.



به گزارش پلات به نقل از مهر، علی عابدزاده بامداد امروز در مراسم تودیع خود از ریاست سازمان هواپیمایی کشوری و معارفه رئیس جدید این سازمان با اعلان اینکه امروز در صنعت هواپیمایی هیچ وابستگی نداریم، اظهار داشت: حتی کاری کرده ایم که بودجه سازمان هواپیمایی را از بودجه دولتی مستقل نماییم.
وی افزود: به آقای آخوندی گفتم که سنم به جایی رسیده که تا یکی، دو سال آینده بازنشسته می شوم. به وی پیشنهاد دادم که یک جوان انتخاب گردد و ۱۰ سال در رأس سازمان بماند؛ هم این پیشنهاد را پذیرفت و هم فرد مورد نظر را انتخاب نمود اما امکان اجرای آن فراهم نشد. این تفکر ازهم گسستگی مدیریتی به صنعت هوانوردی ضربه زده است.
عابدزاده اضافه کرد: این کار سبب شده تا آنهایی که قصد ضربه زدن به این صنعت را دارند، شناسایی نشوند.
رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد: وقتی وارد سازمان هواپیمایی شدم، دهها پرونده قضائی داشتیم ولی به مرور آرامش را به این سازمان بازگرداندم و این آرامش به ایرلاین ها و فرودگاه ها هم کشیده شد.
عابدزاده اظهار داشت: واپس گرایان تمام صنعت هوانوردی را تحریف می کنند و با نامه نگاری این تحریف ها را به دست مسئولان می رسانند و موجب ناامیدی در صنعت هوایی می شوند. این افراد در دادسرا، نهادهای نظارتی و مجلس نفوذ دارند و تأثیرگذار هستند.
وی تاکید کرد: چهار، پنج نفر هستند که کارشناس همه چیز خواهند بود اما در همه جا نفوذ دارند یک نفر را برج ۹ سال قبل اخراج کردیم اما الان برج ۵ است و هنوز دادگاه انتظامی کارکنان دولت، وی را اخراج نکرده است به سبب آنکه نفوذ زیادی دارد.
عابدزاده به پرونده سقوط هواپیمای ایران ۱۴۱ (آنتونوف) در راه تهران – طبس اشاره و بیان کرد: در این پرونده می خواستند به دادگاه رشوه بدهند اما ما آنها را شناسایی کردیم؛ این کارها خط علامت به دشمن بود تا سازمان هواپیمایی کشوری را در ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) تحریم کنند اما من جلوی آنها را گرفتم ولی متهم شدم که در نهادهای امنیتی نفوذ دارم.
وی به پرونده سقوط هواپیمای یاسوج اشاره نمود و اظهار داشت: صوت خلبان در VOICE Recorder ضبط شده که می گوید من هواپیما را در ارتفاع ۱۵ هزار پا فیکس کرده ام. کوه بالای ۱۴ هزار پا ارتفاع دارد؛ به خاطر همین سقوط کرد اما می گویند ما صدایی نشنیده ایم.
عابدزاده اظهار داشت: در چند سال اخیر نتوانستند از من ایرادی بگیرند، گفتند مدرک عابدزاده ایراد دارد. من سال ۵۹ در سازمان هواپیمایی کشوری استخدام شدم. آیا می توان بدون مدرک دانشگاهی در جایی استخدام شد؟ گفتند مدرکش را دو سال است که گرفته درحالی که دو سال نبود و پنج سال بود. حتی یک تابستان هم استراحت نداشتم. معدل لیسانسم ۸۸ درصد و فوق لیسانسم ۹۲ درصد بود.
وی درباره هواپیمای فلای چک اظهار داشت: به من گفتند فلای چک را گران خریده ای، این هواپیما را مهابادی نخرید و من خریدم؛ سند آن موجود است. ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو بود ولی من به این نتیجه رسیدم که هواپیمای خوبی است و آنرا ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو خریدیم یعنی ۲ میلیون یورو زیر قیمت. بعد گفتند آنرا گران خریده اید. فردی که هویت آن مشخص نیست، به همه نامه می نویسد و می گوید می تواند هواپیمای فلای چک بخرد اما هواپیمای آموزشی است.
رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: FIS آن هم سه میلیون و ۹۵۰ یورو بود ولی رفتند سندسازی کردند و گفتند ۹۵۰ هزار یورو است. چرا همه به یک فرد بی هویت تو جه کردند؟
عابدزاده بیان کرد: ما سال ها در این عرصه با مشکلات مختلفی مواجه بودیم. خبرنگاران به من می گویند چرا حرف نمی زنی؟ چون کار ما طوری بود که باید در حرف زدنمان دقت نماییم، عده ای نشسته اند تا ببینند ما چیزی بگوییم و در خارج برای ما پرونده درست کنند.
وی درباره پرونده هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: ما در پرونده اوکراینی روسفید هستیم. می خواستند برای ایرلاین های ما پرونده سازی کنند اما ما جلوی آنرا گرفتیم.


منبع:

1399/05/19
23:13:28
5.0 / 5
479
تگهای خبر: آموزش , فرودگاه , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پلات