مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام كرد

آمادگی برای ورود كشتی های هوشمند به بنادر ایران

آمادگی برای ورود كشتی های هوشمند به بنادر ایران

به گزارش پلات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه نباید از تحولات دریایی غافل بمانیم، اظهار داشت: با توجه ورود كشتی های هوشمند خودران بدون سرنشین به دریا و بنادر كشورهای مختلف، در حال ایجاد آمادگی برای پذیرش آنها دربنادر كشور هستیم و باتوجه به توان شركت های دانش بنیان می توانیم این نوع كشتی ها را بسازیم.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار نمود: کشتی های هوشمند خودران بدون سرنشین پا به فعالیت خواهند گذاشت و پیش بینی می شود سال ۲۰۲۵ میلادی نخستین تردد عملیاتی آنها در آب ها و بین بنادر دنیا شاهد باشیم و باید بتوانیم در این راه توان عملیات مدیریتی و امکان پذیرش در بنادر داخلی را فراهم نماییم و در عین حال نیم نگاهی نیز به تولید و دارا بودن این کشتی ها، تحت پرچم خود داشته باشیم.
وی با اعلان اینکه خود باوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها در حوزه بندری و دریایی را نداد، اضافه کرد: شرکت های دانش بنایان داخلی ثابت کرده اند هیچ هدفی برایشان دست نیافتنی نیست و بخش دریایی کشور باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد و آیمو نیز در حال تدوین مقررات و قوانین مربوط به ناوگان هوشمند تجاری است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرایی سازی مقوله تامین سوخت کم سولفور، افزود: یکی از کارهای انجام شده دراین زمینه این بود که ناوگان خودرا در این رابطه سازگار نماییم، هرچند کماکان نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت ناوگان خارجی ورودی به بنادر کشور هستیم.
راستاد با تاکید بر اینکه خود باوری دریاییان در دوران تحریم موجب شد اجازه ندهیم فعالیت ها متوقف شود، اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های داخلی نیازهای خودرا در داخل کشور تولید کردیم و سازمان بنادر و دریانوردی در بخش ناوگان عملیاتی و تجهیزات مورد نیاز به توان داخلی تکیه کرد و خوشبختانه توانست پاسخ خوبی دریافت کند و باید بگوییم این میزان اتکا به توان داخلی در تاریخ فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی بی سابقه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: باید آمادگی خودرا در زمینه سایز کشتی ها خصوصاً کشتی های کانتینربر افزایش دهیم. بنادری می توانند مقصد این کشتی ها باشند که ظرفیت زیرساخت و پذیرش نسل جدید کشتی های کانتینربر را داشته باشند. در غیر این صورت به محلی برای پذیرش فیدری ها تبدیل می شوند. در این راستا فاز سوم پایانه شهیدرجایی را مدنظر قرار دادیم که تا پیش از اختتام امسال ۹۰۰ متر از اسکله ۱۴۰۰ متری آنرا به بهره برداری رسانده و شرایطی را فراهم خواهیم کرد که تجهیزات آن به خوبی قابلیت سرویس دهی داشته باشند.




منبع:

1399/07/08
23:39:52
5.0 / 5
227
تگهای خبر: بنادر , تولید , رجا , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پلات