معاون وزیر تعاون تاكید كرد

تشكیل تعاونی های تامین نیاز و دانش بنیان

تشكیل تعاونی های تامین نیاز و دانش بنیان

پلات: معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بر لزوم تاسیس تعاونی های نیاز تصریح كرد و اظهار داشت: یكی از كاركردهایی كه سهم تعاونی ها را در جی دی پی بالا می برد تعاونی های تامین نیاز است.



به گزارش پلات به نقل از ایسنا، سیدحمید كلانتری اظهار نمود: تعاونی های تامین نیاز امروز در شهرها، روستاها و بنگاه های خصوصی می توانند اس ام ای های همنام را كنار هم قرار داده و سازماندهی كنند و از این طریق بهره وری كشور را بالا برند.

وی ادامه داد: صنایع كوچك، قطعه سازها، خدمات حمل و نقل، فعالیت های تولیدی، پرورش مرغ و ماهی، دام و طیور و باغداری و كشاورزی جزو تعاونی های تامین نیاز به حساب می آید كه می توانند در قالب یك هلدینگ بزرگ كنار هم قرار گیرند.

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز ثروت در حال جابه جایی است و قدرت علمی جای قدرت سیاسی و اقتصادی را گرفته است، بنابراین باید به سمت تعاونی های دانش بنیان برویم و این دسته از تعاونی ها را تقویت نماییم. اگر ۱۰ سال قبل پنج شركت بزرگ اقتصاد دنیا نفتی بودند اكنون پنج شركت بزرگ دنیا it Base هستند.

كلانتری با تاكید بر ضرورت بهره ور شدن تعاونی ها تصریح كرد: تعاون فی نفسه بهره ور گراست، كار جمعی می كند، توانمندی ها و شایستگی ها را كنار هم قرار می دهد و باعث بهره وری می گردد. به صورت حتم حل مشكل محیط زیست، خشكسالی و بی آب با كار جمعی، فكر تعاونی و بهم پیوستن می تواند حل شود.

وی در عین حال به نقش موثر تعاونی های روستایی و بهیاری در عمران و آبادانی كشور اشاره نمود و اظهار داشت: بیش از نیمی از روستاها تحت پوشش تعاونی های دهیاری قرار دارند به نحوی كه هم اكنون ۱۷ هزار روستا در قالب ۸۰۰ تعاونی دهیاری مدیریت و خدمت رسانی می شوند.

به گفته معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تابحال در ۵۵ شهرستان تعاونی های توسعه و امور شهرستانی تشكیل شده است و باید تلاش شود تا به سمت تشكیل تعاونی های نسل جدید دانش بنیان، تامین نیاز، فارغ التحصیلان و استارت آپ ها برویم و آنها را توسعه بدهیم.

كلانتری كه در ششمین جشنواره ملی بهره وری و تعالی سازمانی تعاونی ها در مركز همایش های صداوسیما سخن می گفت، توجه به نوآوری و خلاقیت در تعاونی ها را مورد تاكید قرار داد و اظهار داشت: تعاونی ها در صورتی كه به نوآوری توجه نكنند، دچار ایستایی می شوند. تعاونی های پویا باید مرتبط فكر كنند و طرح جدیدی بیاورند. طرحی كه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با نام ایده تا عمل كلید زد و سامانه آن امروز رونمایی گردید، كار ارزشمندی است كه باید در بخش تعاون گسترش یابد.

وی در انتها اظهار داشت: باید از تشكیل تعاونی های هفت نفره به سمت تعاونی های پرجمعیت برویم. تولید تعاونی های خانگی را كاهش دهیم و به سمت راه اندازی و گسترش تعاونی های تامین نیاز كه با ذات بهره وری سازگارتر است برویم.




1396/11/18
12:47:57
5.0 / 5
5252
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پلات