8 دفتر خدمات مسافرتی به علت عدم پاسخ گویی به شکایات تعلیق شد
         
        پلات: مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق 8 دفتر خدمات مسافرتی به علت عدم پاسخ گویی به شکایات مردمی اطلاع داد.
        
        
به گزارش پلات به نقل از سازمان هواپیمای کشوری، رضا صدیق نیا مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمای کشوری با اشاره به شکایات ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری در سامانه حقوق مسافر، در وب گاه رسمی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: بیشتر از ۸۵ هزار و ۹۱۱ پرواز توسط ۲۷ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده است و در این زمان ۲۱۳۹ شکایت از جانب مسافران در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری، مربوط به عملکرد شرکت های هواپیمایی، به ثبت رسیده است. 
وی هدف از اجرای طرح های نظارتی و ایجاد سامانه حقوق مسافر را افزایش رضایت عمومی، ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی و ممانعت از تخلفات احتمالی در فروش بلیت و ارایه خدمات سفر عنوان نمود و اظهار داشت: از این مقدار شکایت ثبت شده، تابحال ۱۶۵۰ مورد پاسخ داده شده که مبین پاسخ گویی به بیشتر از ۸۳ درصد از شکایات است و شکایات باقیمانده هم در مراحل بررسی و پاسخ گویی قرار دارد. 
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در همین جهت، ۸ دفتر خدمات مسافرت هوایی به سبب عدم پاسخ گویی در پروسه رسیدگی به شکایات و قصور در اجرای مقررات مربوط به حقوق مسافر، توسط سازمان هواپیمایی کشوری به شکل موقت تعلیق شده اند. 
صدیق نیا اضافه کرد: بیشترین شکایات مسافران در طول شش ماهه نخست سال جاری به موضوع هایی همچون تأخیر یا ابطال پروازها، فروش بلیت های جعلی بوسیله سایت های غیرمجاز، مفقودی جامه دان و عدم انطباق مدارک سفر همچون ویزا مربوط بوده است. 
وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با اولویت قراردادن صیانت از حقوق مسافران هوایی، رسیدگی دقیق، سریع و شفاف به شکایات مردمی و نظارت مستمر بر عملکرد شرکت های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی را در دستور کار دارد. 
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکتها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در آخر از مسافران خواست شکایات خویش را بوسیله سامانه حقوق مسافر به نشانی « www.caa.gov.ir» ثبت کنند تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد. بطور خلاصه، وی هدف از اجرای طرح های نظارتی و ایجاد سامانه حقوق مسافر را افزایش رضایت عمومی، ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی و پیشگیری از تخلفات احتمالی در فروش بلیت و ارائه خدمات سفر عنوان نمود و عنوان کرد: از این مقدار شکایت ثبت شده، تاکنون ۱۶۵۰ مورد پاسخ داده شده که بیانگر پاسخ گویی به بیش از ۸۳ درصد از شکایات است و شکایات باقی مانده هم در مراحل بررسی و پاسخ گویی قرار دارد. صدیق نیا افزود: بیشترین شکایات مسافران در طول شش ماهه نخست سال جاری به مبحث هایی همچون تأخیر یا ابطال پروازها، فروش بلیت های جعلی بوسیله سایت های غیرمجاز، مفقودی جامه دان و عدم تطابق مدارک سفر همچون ویزا مربوط بوده است.
 منبع: plats.ir
        
                    
                    
                    
                    
            
            
            
      
            
        
	
                
                
                    
                     این مطلب را می پسندید؟
                    
                    
                        (1)
                    
                    
                     
                        (0)
                    
                     
                    
                
                
                
                
                
                    
            
 
       
             تازه ترین مطالب مرتبط
        
        
       
             نظرات بینندگان در مورد این مطلب