معاون وزیر راه به مهر خبر داد؛

تملك اماكن تاریخی شهرها از دستور كار وزارت راه و شهرسازی خارج شد

تملك اماكن تاریخی شهرها از دستور كار وزارت راه و شهرسازی خارج شد

به گزارش پلات مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری، اظهار داشت: اولویت جدید وزارت راه و شهرسازی در نوسازی بافت های فرسوده، ساخت واحد مسكونی است و تملك اماكن تاریخی فعلا در دستور كار قرار ندارد.



سید محمد پژمان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آنچه وزیر راه و شهرسازی از آن بعنوان كارهای نمایشی در حوزه بازآفرینی شهری یاد كرده و گفته است اجازه نمی دهد یك ریال از بودجه بازآفرینی شهری صرف هزینه كارهای نمایشی شود، تصریح كرد: آنچه مدنظر وزیر راه و شهرسازی است تكمیل و تغییر نگرش در زمینه احیای بافت های نابسامان شهری است اما این تغییر نگرش به معنای نفی اقدامات قبلی نخواهد بود.
وی اضافه كرد: اقداماتی كه در حوزه بازآفرینی شهری در گذشته انجام شد در اولویت های بعدی این بخش قرار داشت و اولویت نخست، نوسازی واحدهای مسكونی است. اقدامات گذشته در زمینه بهسازی محلات عموما به بخش نرم و ساده كار بازآفرینی اختصاص داشت و این تلقی را به وجود می آورد كه به دنبال انجام اقداماتی هستیم كه بازتاب بیرونی و انعكاس آن بیشتر است. از همین رو وزیر راه و شهرسازی از آن بعنوان كارهای نمایشی یاد كرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اولویت جدید این وزارتخانه و شركت بازآفرینی شهری پرداخت به بخش سخت بازآفرینی یعنی ساخت مسكن و فراهم كردن شرایطی است كه مردم بتوانند خانه های خویش را نوسازی كنند. تابحال كمتر به این مورد پرداخته شده است.
به گفته پژمان، این در شرایطی است كه اصلاح معابر، راه اندازی فضاهای عمومی و اقدامات این چنینی به تبع نوسازی خانه های مردم خود به خود انجام می شود و این اقدامات در اولویت های بعد ما قرار دارد اما تا قبل از این یك جابجایی در تقدم و تأخر اولویت ها به وجود آمده بود.
مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص ادامه سیاست تملك خانه های تاریخی از جانب این شركت و بافت های میانی شهرها اظهار داشت: فعلا تملك خانه های تاریخی در دستور كار ما نیست ولی خانه های تاریخی كه قبلا خریداری شده است را بهره برداری خواهیم كرد.
فراخوان برای انتخاب بهره بردار كارخانه ریسباف اصفهان
وی افزود: قرار نیست كارخانه تاریخی ریسباف اصفهان را بفروشیم، هم اكنون برای واگذاری بهره برداری ریسباف فراخوان داده ایم و از افراد دارای صلاحیت حرفه ای بهره برداری از اماكن تاریخی كه منابع مالی كافی در اختیار دارند، دعوت خواهیم كرد تا بهره برداری از این سازه تاریخی را به آنها واگذار نماییم.
پژمان تصریح كرد: بهسازی معابر و توسعه فضاهای عمومی محلات هدف بازآفرینی شهری بدون ساخت و ساز واحد مسكونی انجام نخواهد شد.
به گزارش پلات به نقل از مهر، وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۴ به دستور عباس آخوندی وزیر وقت، با هدف تشویق ساكنان بافت های تاریخی و محلات میانی شهرها به نوسازی این بافت ها، برخی از اماكن تاریخی همچون كارخانه تاریخی ریسباف اصفهان(به قیمت ۲۰۷ میلیارد تومان) متعلق به یكی از بانكها را از محل منابع مالی وزارت راه و شهرسازی خریداری كرد.

1397/11/29
14:59:29
5.0 / 5
4807
تگهای خبر: خانه , سازه , شهر , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پلات