دبیركل اتاق تعاون ایران مطرح كرد

اشتغال بخش تعاون، كم هزینه تر و پایدارتر

اشتغال بخش تعاون، كم هزینه تر و پایدارتر

به گزارش پلات دبیركل اتاق تعاون ایران از پیگیری ها برای افزایش سرمایه بانك توسعه تعاون اطلاع داد و اظهار داشت: اشتغال در بخش تعاون كم هزینه تر و پایدار از سایر بخش های اقتصادی می باشد.


بهمن عبدالهی در گفتگو با ایسنا، به ظرفیت بالای بخش تعاون در چرخه اقتصاد كشور اشاره و تصریح كرد: هم اكنون هزینه ایجاد شغل در بخش تعاونی پایین و پایداری و دوام آن بیشتر از سایر بخش ها است، ازاین رو برای حل مشكل بیكاری در كشور باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار و كم هزینه برویم.
وی بانك توسعه تعاون را بانك تخصصی بخش تعاون دانست و اظهار داشت: سرمایه اولیه بانك در ابتدای كار ۵۰۰ میلیارد تومان بود ولی با گذشت سال ها این سرمایه همچنان ثابت مانده و افزایشی نداشته است اما با پیگیری های صورت گرفته مقرر است سرمایه بانك به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا كند تا از این طریق پاسخگوی تسهیلات تعاونگران و بخش های تولیدی باشد.
دبیركل اتاق تعاون ایران با اشاره به اینكه بانك ها به سودآوری روی آورده و از وظیفه ای كه باید در قبال تولید داشته باشند دور شده اند، ابراز امیدواری كرد: نظام بانكی كشور در چند سال آینده به ساختار مناسبی برسد.
عبدالهی درباره واگذاری سازمان تعاون روستایی به بخش خصوصی ابراز عقیده كرد و اظهار داشت: به علت موازی كاری ها در بخش تعاون مقرر است سازمان تعاون روستایی توسط هیات واگذاری به بخش خصوصی واگذار شود. البته تلاش ما این است كه این سازمان را به اتحادیه ها واگذار نماییم تا از این طریق موازی كاری ها در بخش تعاون از بین برود.
به قول وی، اگر بخش تعاون كشور یكپارچه سازی نشود باعث اتلاف وقت و هزینه های بسیار خواهد شد.
به گزارش پلات به نقل از ایسنا، قبل از این معاون تعاون وزارت كار از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش سرمایه بانك توسعه تعاون اطلاع داده و گفته بود افزایش سرمایه بانك توسعه تعاون ضروریست و بالا بردن توان تسهیلات دهی این بانك منجر به توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملی می شود.



1398/08/08
09:42:17
5.0 / 5
4177
تگهای خبر: تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پلات