رئیس پیشین سازمان هواپیمایی كشوری پاسخ داد:

جابه جایی چیدمان صندلی های هواپیما امكان پذیر است؟

جابه جایی چیدمان صندلی های هواپیما امكان پذیر است؟

به گزارش پلات به دنبال اعتراض یكی از مسافران پرواز تهران - مشهد نسبت به رعایت نشدن حقوق مسافران، رئیس پیشین سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: گرچه قانون و الزامی برای نوع چیدمان صندلی های هواپیما مطابق میل مشتری وجود ندارد، اما فاصله ردیف های صندلی باید بگونه ای باشد كه مسافران اذیت نشوند و این یكی از اصولی است كه هر شركت هواپیمایی هم برای جذب مشتری بیشتر باید به آن توجه كند.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، یك مسافر پرواز تهران- مشهد هواپیمای ایران ایر در نامه سرگشاده به مدیرعامل این شركت هواپیمایی ضمن اشاره به حقوق مسافران در پرواز تصریح كرد: برخی كوتاهی ها كه حقوق مسافران را نقض می كند نه تقصیر تحریم است نه فرسودگی ناوگان.
این مسافر در ادامه این نامه كه در اختیار ایسنا قرار گرفت، نوشته بود: هواپیما ۳۳ ردیف صندلی داشت كه ۴ ردیف آن مبلمان ویژه است. صندلی ما ردیف های آخر یعنی صندلی جلوتر از موتور قرار داشت به صورتی كه از پنجره جلوی موتور و فضای بیرون قابل مشاهده بود. صندلی ها آنقدر فشرده و تنگ چیده شده بود كه به صورت طبیعی زانو مسافر به صندلی جلو فشار وارد می كرد از جانب دیگر تكیه گاه بعضی صندلی ها به علت خرابی با تكیه دادن به آن باعث آزار مسافران پشت سر شده بود.
به دنبال اعتراض این مسافر، حمیدرضا پهلوانی، رئیس پیشین سازمان هواپیمایی كشوری به ایسنا اظهار داشت: گرچه تعیین میزان و فاصله ردیف های صندلی در هواپیما در حداقل و حداكثر تعریف شده برای آن، در اختیار شركت هواپیمایی است و جزو سیاست های آن به حساب می آید اما ایرلاین ها باید توجه نمایند كه برای جذب مشتری بیشتر و كسب رضایت مسافران به این مسائل بیشتر توجه كند و این چیدمان باید بگونه ای تنظیم شود كه برای همه مسافران با هر قدی مناسب باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره این كه آیا قابلیت افزایش تعداد ردیف های صندلی یك هواپیما در كشور وجود دارد و این سناریو كه افزایش تعداد صندلی ها سبب كاهش بیش از اندازه فاصله بین آنها شده، درست است؟ اظهار داشت: امكان انجام چنین كاری توسط شركت ها وجود ندارد چون كه حداقل و حداكثر فاصله های تعیین شده بین صندلی های هواپیما برپایه اصول و استانداردهای ساخت آن از جانب شركت سازنده تعیین شده و كم كردن بیش از اندازه این فاصله امكان دارد بسیار خطرناك باشد و مركز ثقل هواپیما را جابجا كنند.
وی خاطرنشان كرد: اگر مسافری به این مساله شك كرد كه امكان دارد چنین تخلفی توسط یك ایرلاین صورت گرفته باشد، بهتر است طی مكاتبه ای و از راه سازمان هواپیمایی كشوری نسبت به این مساله اعتراض كند تا به شكایت او رسیدگی شود چون كه اگر این چنین تخلفی انجام شده باشد كه حدودا محال است بطور قطع با شركت هواپیمایی مورد نظر برخورد جدی صورت خواهد گرفت و حتی امكان دارد مجوز آنرا باطل كنند.
رئیس پیشین سازمان هواپیمایی كشوری اظهار داشت: گرچه تعیین و تنظیم فاصله ردیف های صندلی یك هواپیما جزو سیاست های هر شركت هواپیمایی است و از نظر حقوقی و قانونی نقض حقوق مسافر محسوب نمی گردد اما شركت های هواپیمایی برای رفاه بیشتر مسافران باید به این مساله توجه نمایند تا بتوانند در این بازار مشتری بیشتر جذب كنند چون كه برپایه برآورده های صورت گرفته بیشتر از ۶۰ درصد مسافران پروازی جزو مشتریان ثابت این نوع سفرها هستند و قاعدتا شركت های هواپیمایی نباید با نادیده گرفتن سلیقه و ذائقه آنها سبب از دست رفتن مشتریان خود شوند.



1398/09/24
22:58:09
5.0 / 5
3733
تگهای خبر: استاندارد , سفر , هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
پلات