وضعیت كسب و كارهای مجازی در شرایط كرونایی
رمز پویا، یكی از عوامل رجوع مردم به بانكها در این روزها
به گزارش پلات عضو هیئت مدیره اتحادیه كسب و كارهای مجازی از افزایش فروش كالاهای تند مصرف و افت شدید فعالیت كسب و كارهای مجازی در بخش های دلیوری غذا و سفر طی اسفند ماه اطلاع داد.
به گزارش پلات به نقل از ایسنا، شیوع كرونا و كم شدن رفت وآمدها برای جلوگیری از آن در ماه پایانی سال كه عموما روزهای پررونقی برای كسب وكارهای خرد است، سبب شده كه بسیاری فعالان تجاری، اصناف و كارگران فصلی گرفتار زیان شوند. در این حوزه به نظر می آید بخشی از كسب و كارهای مجازی هم از این زیان در امان نماندند.
در این رابطه رضا الفت نسب در گفتگو با ایسنا، از افزایش فروش كالاهای تند مصرف (كالاهای سوپرماركتی) از جانب كسب و كارهای مجازی در اسفند ماه اطلاع داد و اظهار داشت: البته با عنایت به این كه آخر سال است، معلوم نیست كه این افزایش فروش به علت شب عید بوده یا شیوع كرونا.
او همینطور با اشاره به توسعه آموزش آنلاین به دنبال شیوع كرونا، اظهار نمود: همینطور در این مدت شاهد ریزش مشتری فعالیتهای مجازی در بخش سفر و دلیوری غذا بودیم، اما در كسب و كارهای دیگر تغییر خاصی رخ نداده است.
به قول عضو هیئت مدیره اتحادیه كسب و كارهای مجازی، در اسفند ماه پلتفرم های این كسب و كارها در بخش رستوران ۷۰ تا ۹۰ درصد كاهش فروش داشتند.
وی با اشاره به اینكه ارزش سفرهای كنسل شده در این مدت هم به چند ۱۰ میلیارد تومان می رسد، خاطرنشان كرد: ازاین رو به نظر می آید لازم است پس از آخر این بحران، دولت اقداماتی برای كمك به كسب و كارهای متضرر انجام دهد. برای مثال تعطیلات دیگری در نظر گرفته شود و همینطور یارانه هایی برای عرضه خدماتی مانند هتل كه قرار بود در تعطیلات نوروز عرضه شوند، در نظر گرفته شود.
به قول الفت نسب، حجم تراكنش ها در اسفند ماه نسبت به بهمن حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است. البته این افزایش فقط مربوط به درگاه های آنلاین نیست، بلكه شامل پرداخت از دستگاه پوز و سایر پرداخت های غیرنقدی هم می شود كه امكان دارد به علت استفاده كمتر از اسكناس اتفاق افتاده باشد.
رمز پویا، یكی از عوامل رجوع مردم به بانك در ایام كرونایی
عضو هیئت مدیره اتحادیه كسب و كارهای مجازی با اشاره به اینكه بر اساس نظرسنجی ها فعال سازی رمز پویا بر كسب و كارهای مجازی تأثیر منفی داشته است، از اعلام جزئیات نتایج این نظرسنجی به بانك مركزی در هفته جاری اطلاع داد و اظهار داشت: در همین روزها كه شهروندان باید به علت جلوگیری از شیوع كرونا در خانه بمانند، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد رفتن به بانك ها به علت رمز پویا انجام می شود.
او همینطور با تاكید بر ضرورت مقابله با فیشینگ، خاطرنشان كرد: بهتر بود كه بانك مركزی ابتدا به فرهنگ سازی اقدام می كرد و به این سرعت استفاده از رمز پویا الزامی نمی شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب