شیوه نامه ضدعفونی و جلوگیری از كرونا در صنعت هوانوردی ابلاغ گردید

شیوه نامه ضدعفونی و جلوگیری از كرونا در صنعت هوانوردی ابلاغ گردید

به گزارش پلات سخنگوی سازمان هواپیمایی از تدوین و ابلاغ شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری كرونا به بخش های صنعت حمل و نقل هوایی خبرداد.



به گزارش پلات به نقل از سازمان هواپیمایی كشوری، رضا جعفرزاده تصریح كرد: شیوه نامه اقدامات پیشگیرانه بیماری كرونا ویروس جهت جلوگیری از انتقال بیماری كرونا ویروس (۱۹-COVID) و به منظور حفظ سلامت كاركنان صنعت هوانوردی و مسافران بر مبنای مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا و قوانین بین المللی سازمان جهانی بهداشت تدوین شده است.
وی اضافه كرد: محدوده اثر این شیوه نامه شامل كلیه شركت های هواپیمایی، فرودگاه ها، شركت های خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه، نظافت هواپیما و همینطور كلیه خلبانان و كادر پروازی، كاركنانی كه در بخش های خدمات مسافر، خدمات پرواز، واحد كنترل پرواز (ATS)، مسئولین پایگاه بهداشت مرزی فرودگاه، كاركنان خدمات ویژه مسافرین، كاركنان ضدعفونی كننده و نظافت هواپیما، خدمات بار، جامه دان، كاركنان خدمات مسافر (كوردینیتور پرواز، كاركنان رمپ و …) و كاركنان نگهداری و تعمیرات هواپیما در خط پرواز است.
جعفرزاده با اشاره به اینكه مسئولیت اجرای این شیوه نامه به عهده كلیه دستگاه ها و شركت های فعال در صنعت هوانوردی مشمول این شیوه نامه است اضافه كرد: كنترل، انتشار و توزیع این شیوه نامه برعهده سازمان هواپیمایی كشوری بوده و از راه "سامانه قوانین و مقررات"موجود در سایت سازمان به صورت طبقه بندی شده در اختیار ذی نفعان سازمان قرار گرفته است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اضافه كرد: رعایت مقررات این شیوه نامه و پروتكل های مصوب بهداشتی توسط كلیه شركت ها و ذی نفعان صنعت هوانوردی در این شرایط امری ضروری و لازم است؛ بنابراین برای استمرار حداقلی پروازهای داخلی و بین المللی برای جابجایی امن و ایمن مسافر، رعایت مقررات بهداشتی الزامی است.
وی تصریح كرد: در صورت عدم رعایت و عدم اجرای صحیح مقررات این شیوه نامه برای بار اول، سازمان هواپیمایی كشوری به صدور تذكر كتبی به مدیرعامل اقدام و مدارك جهت تصمیم گیری های آتی مستند می شود و در صورتی كه از سوی شركت ها و ذی نفعان، همچنان به رعایت مقررات بی توجهی شود، سازمان می تواند در موارد لازم محدودیت های مقتضی را اعمال نماید.

1399/01/27
23:22:38
5.0 / 5
2737
تگهای خبر: حمل و نقل , خدمات , سایت , فرودگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پلات