معاون سازمان هواپیمایی كشوری مطرح كرد

نگران كاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم

نگران كاهش پروازهای عبوری قطر نیستیم

معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمود: فضای ایران در موقعیت جغرافیایی و راهبردی خاص بین پروازها از  آسیا به اروپا و امریکا قرار دارد و نگرانی بابت کاهش پروازهای قطر وجود ندارد.



به گزارش پلات به نقل از ایسنا، به دنبال توافق صورت گرفته بین قطر و عربستان بعد از اختلافات طولانی مدت این دو کشور خبرهایی در خصوص کاهش پروازهای عبوری هواپیمایی قطر به علت گذشتن پروازهایش از آسمان عربستان و هدف برخی کشورهای متخاصم برای حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران منتشر گردید.

ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در اینباره به ایسنا اظهار داشت: هیچ نگرانی بابت کاهش پروازهای عبوری هواپیماهای قطری از آسمان ایران نیست چون که فضای هوایی ایران کوتاه ترین مسیر بین کشورهای اروپایی و آسیا و بلعکس است.

وی اضافه کرد: ازاین رو شاید کشور قطر برای پروازهای عبوری به آفریقا از فضای عربستان استفاده نماید اما در پروازهای خود به مقاصد اروپایی، آمریکا و کانادا همچنان آسمان ایران به صرفه تر و منطقی تر خواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تکیه بر اینکه هیچ کشوری نمی تواند جایگزینی مانند آسمان ایران برای هواپیماهای منطقه ارائه کند، اظهار نمود: شرکتهای هواپیمایی دنیا می دانند که فضای آسمان ایران در موقعیتی جفرافیایی و راهبردی خاص در میان دو جریان ترافیک هوایی بین آسیا و اروپا قرار دارد.

جلالی اظهار داشت: در واقع تجربه نشان داده است که آسمان ایران حقیقت انکارناپذیر دنیای هوانوردی در دنیاست و تحولات کوتاه مدت منطقه ای نمی تواند ارزش آنرا در دراز مدت تحت تأثیر قرار دهد.




1399/10/27
18:53:36
0.0 / 5
1033
تگهای خبر: هواپیما
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
پلات