مدیرعامل انجمن خلبانان در گفتگو با مهر؛
خلبانان در هیچیك از سوانح قبلی هوایی مقصر نبوده اند
پلات: مدیرعامل انجمن خلبانان اظهار داشت: تابحال در هیچیك از سوانح هوایی كشور، خلبانان مقصر سانحه نبوده اند و اگر قرار باشد در سانحه ای تی آر، خلبان را مقصر بدانند، از حقوق آنها حمایت می نماییم.
كاپیتان غلامرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره حمایت انجمن خلبانان از حقوق فعالان این قشر اظهار نمود: انجمن خلبانان همواره حامی اعضای این صنف بوده و اجازه نمی دهد حقوق آنها در مواردی همچون سوانح هوایی پایمال شود.
وی با اشاره به اینكه تا كنون در هیج سانحه هوایی مهم و اثرگذار، مقصر نهایی را خلبان آن پرواز اعلام نكرده اند، اضافه كرد: آخرین سانحه ای كه رخ داد، سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ بود كه بررسی این سانحه هنوز به آخر نرسیده و نتیجه نهایی اعلام نشده است با این حال نتایج ابتدایی حاكی می باشد كه نقص فنی عامل سقوط بود و خلبان نقشی در سانحه نداشت.
مدیرعامل انجمن خلبانان ایران تاكید كرد: اگر قرار باشد در سانحه ای هوایی، خلبان را بعنوان مقصر اعلام كنند، این انجمن حتما از حق و حقوق آنها حمایت خواهد نمود. به خصوص كه اغلب خلبانان ایرانی جزء بهترین خلبانان دنیا محسوب می شوند.
وی ادامه داد: خلبانان ایرانی در دنیا شناخته شده هستند. مرحوم كاپیتان عزت الله فولاد خلبان هواپیمای ای تی آر تهران یاسوج هم سوابق درخشانی در طول دوران فعالیت پروازی خود داشته است.
محمدی با اشاره به مشكلات صنفی جامعه خلبانان تصریح كرد: علی رغم آنكه خلبانان ایرانی در بالاترین سطح قرار دارند اما در مقایسه با ایرلاین ها و خلبانان هم سطح یا حتی پایین تر خود، حقوق و دستمزد كمتری دریافت می كنند.
وی درباره مشكلات استخدامی خلبانان آموزش دیده و دوره دیده خاطرنشان كرد: باید در بین ایرلاین های مسافری و سایر بخش هایی كه در صنعت هوانوردی نیاز به خلبان دارند، نیازسنجی شود هم اكنون در بعضی بخش ها با ترافیك استخدام روبه رو هستیم و در بخشی دیگر با كمبود خلبان مواجهیم.
این فعال صنفی صنعت هوانوردی خاطرنشان كرد: سن بازنشستگی خلبانان در تمام دنیا ۶۵ سالگی است كه در ایران هم همین سن اعمال می گردد. سازمان هواپیمایی كشوری در این خصوص سخت گیری كامل دارد و حتی یك روز پس از بازنشستگی هم اجازه پرواز به خلبانان داده نمی گردد. مرحوم كاپیتان فولاد، خلبان ای تی آر سانحه دیده هم علی رغم آنچه در فضای مجازی گفته شده بود، هنوز بازنشسته نشده بود.
وی ادامه داد: بهترین نیروهای شركت های هواپیمایی، خلبانانی هستند كه در چند سال پایانی فعالیت خود قرار دارند چون كه با تجربه بالایی آماده خدمت رسانی به مسافران هستند اما اینكه آیا بهتر نبود از كاپیتان فولاد در بخش تدریس و آموزش خلبانی استفاده می شد، من معتقدم با عنایت به تجربه خلبانان قدیمی بهتر است این اقدامات در سال های بعد از بازنشستگی صورت گیرد. امروزه در بعضی كشورها سن بازنشستگی خلبانان را افزایش داده اند تا از تجربه آنها در بخش عملیات پروازی بهره ببرند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب