معاون وزیر راه در گفت وگو با ایسنا:

سهم آبادان از تجارت دریایی بالا می رود، افق روشن گردشگری دریایی

سهم آبادان از تجارت دریایی بالا می رود، افق روشن گردشگری دریایی

پلات: معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد می باشد با عنایت به ظرفیت های موجود در منطقه و شرایطی كه بندر آبادان دارد می توان انتظار داشت با برنامه ریزی های انجام شده، سهم این بندر در تجارت دریایی ایران افزایش پیدا كند.


محمد راستاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: سازمان بنادر برای توسعه بندر آبادان طرح های گسترده ای دارد و ما معتقدیم می توان سهم این بندر در تخلیه و بارگیری و ظرفیت های كلان اقتصادی را بهبود بخشید.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح كرد: با عنایت به اینكه بندر آبادان محصور در فضای شهری شده نیاز به یك جانمایی جدید جهت استفاده از ظرفیت های كلان و فضای پس كرانه داریم. این فضای جدید باید از یكسو نزدیك به آب های فعال در منطقه باشد و از جانب دیگر ضمن نزدیكی به آبادان امكان سرمایه گذاری جدید در آن وجود داشته باشد.
به گفته راستاد، با عنایت به صحبت هایی كه مرتبط با اضافه شدن بنادر اروند كنار و چوئبده به مناطق آزاد صورت گرفته از نظر ما امكان بهبود ظرفیت ها در این حوزه وجود دارد و تلاش بر این است كه با اضافه كردن یك بندر كمكی به آبادان شرایط توسعه فعالیت های آن تسهیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت گردشگری دریایی در آبادان هم اظهار داشت: آمارها از آن حكایت می كند كه تابحال حدود ۲۰۰ هزار مسافر دریایی در آبادان حاضر شده اند كه این عدد نسبت به ۱۷۲ هزار نفر سال قبل افزایش قابل قبولی را نشان داده است. پیگیری های ما از وضعیت مسافران دریایی هم حاكی از رضایت آنها از امكانات و شرایط بندر بود و با عنایت به برنامه ریزی هایی كه برای بهبود ظرفیت ها در این بخش صورت گرفته می توان به صراحت اعلام نمود كه افق گردشگری دریایی آبادان مثبت بوده و در آینده هم رشد خویش را ادامه خواهد داد.



1397/01/10
16:28:20
5.0 / 5
4450
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پلات