مدیر حمل ونقل مسافری پایانه جنوب تهران اعلام كرد؛
رشد ۱۰ درصدی فروش بلیط غیرحضوری، افزایش ۱۶ درصدی ضریب اشغال صندلی
پلات: مدیر حمل ونقل مسافری پایانه جنوب تهران اظهار داشت: طرح تشویقی و تخفیف عرضه شده به مسافران یك هفته پیش از شروع واقعی با استقبال مواجه گردید كه این اتفاق، افزایش ۱۰ درصدی فروش غیرحضوری را به همراه داشت.
به گزارش پلات به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمید اكبر زاده، مدیر حمل ونقل مسافری پایانه جنوب در مورد طرح های نوروزی این پایانه ضمن تبریك سال جدید با اشاره به برنامه های اجرایی شده در این ایام تصریح كرد: بابت برنامه های نوروزی كار از نیمه بهمن طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با همكاری دیگر ارگان ها همچون شهرداری وارد مرحله اجرایی شد. در همین رابطه در بحث حمل ونقل طرح پیش فروش اینترنتی را یك هفته زودتر از طرح واقعی یعنی از هفدهم بهمن آغاز كردیم و برای این زمان مشوق هایی همچون تخفیف ۱۰ درصدی برای خرید غیرحضوری اعمال شد و پس از آن طرح واقعی از ۲۳ بهمن شروع و تا پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت. وی اضافه كرد: این طرح تشویقی و تخفیف عرضه شده به مسافران یك هفته پیش از شروع واقعی با استقبال مواجه گردید كه این اتفاق، افزایش ۱۰ درصدی فروش غیرحضوری را به همراه داشت. با این افزایش خرید نسبت به سال قبل یك گام بزرگ برداشته شد و میزان فروش اینترنتی پایانه جنوب را بهتر از سال های قبل كرد. البته در مورد فروش حضوری هم مشكلی وجود نداشت اما به نظر می رسد این استقبال نشان داد كه تمایل مردم برای خرید غیرحضوری بیشتر است. مدیر حمل ونقل مسافری پایانه جنوب با تاكید بر طرح های نظارتی در روزهای نوروز به صورت ویژه اضافه كرد: با آغاز طرح نوروزی از بیست و سوم، روزهای شلوغی را پشت سر گذاشتیم اما همان گونه كه گفته شد برای این ایام از نیمه بهمن ماه كارها اجرایی شده و آمادگی كامل داشتیم. همچون سال قبل جلوتر از زمان اعلام شده و با همكاری همكاران ایمنی ترافیك و پلیس طرح های امینی را آغاز و با كنترل دقیق سطح ایمنی را بالا بردیم. این مقام مسوول اضافه كرد: همین مسئله سبب شد با نظارت دقیق كه حتی با كوچك ترین مشكل اجازه حركت به اتوبوس ها داده نمی شد روزهای بدون حادثه ای را در پیك دور نخست سفرهای نوروزی تجربه نماییم. برای رضایتمندی بیشتر مسافران حتی طرح پرسمان را داشتیم تا با مرتفع ساختن مشكلات خواسته های مسافران خودمان را عملیاتی نماییم. در این میان بحث نوسازی ناوگان همراه با طرح واگذاری اتوبوس ها سبب شد با رسیدن عمر ناوگان به كمتر از ۱۰ سال نسبت به سال های گذشته كه حدود ۱۵ تا ۱۷ سال بود گام بزرگی در مسیر بالا بردن ضریب ایمنی برداشته شود. اكبر زاده با اشاره به میزان بالای رضایتمندی مسافران نسبت به سال های گذشته در پایانه جنوب طبق بررسی های صورت گرفته، خاطرنشان كرد: در روزهای نوروز برای خدمات بهتر و پاسخگویی مناسب بیشتر در كنار مردم بودیم و نظرسنجی ها و صحبت با مسافران نشان داد كه نسبت به سال های قبل میزان رضایتمندی در این مدت بالا بوده و شرایط بهتری رقم خورده است. وی ادامه داد: البته در كنار دیگر كارهای نظارتی همراه با بالا رفتن سطح هوشیاری رانندگان دوربین های سپهتن پلیس هم كمك زیادی كرد تا با كنترل حركت رانندگان در داخل اتوبوس ها از مبدأ تا مقصد اتفاقات بهتری برای مسافران و سفرها رقم بخورد. تولید سرویس های فوق العاده در زمان پیك های سفر در بعضی مسیرهای پرتردد، تولید فضای پرنشاط در فضای سالن پایانه همچون تئاتر كوتاه، موسیقی زنده، نظارت دقیق بر رستوران ها، نمازخانه ها و دیگر امكانات بهداشتی و رفاهی پایانه از عمده اقدامات برای افزایش رضایتمندی مسافران بود. مدیر حمل ونقل مسافری پایانه جنوب با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی ضریب اشغال صندلی در پایانه جنوب نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: افزایش ۱۰درصدی فروش اینترنتی بلیت ها و همینطور بالا رفتن فروش بلیت های دستی نشان از افزایش سفرها در پایانه جنوب دارد كه با ثبت عدد ۲۵ در ضریب اشغال صندلی حكایت از رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل دارد كه این عدد ۲۱ بود. به قول این مقام مسوول آمارها نشان داده است كه از بیست و سوم اسفند ۹۶ تا بیست و نهم ۱۷۲۳۰۰ مسافر با ۸۲۹۷ ناوگان جابه جا شدند. در مرحله دوم سفرها یعنی از روز نخست فروردین ۹۷ لغایت ششم آمارها حكایت از جابه جایی ۹۶۵۵۵ مسافر با ۵۱۸۶ ناوگان دارد. این آمارها حكایت از افزایش استقبال مسافران نوروزی از حمل ونقل ناوگان عمومی داشته كه اساساً با برنامه ریزی بهتر و تولید امكانات مناسب تر این عدد بازهم با این استقبال می تواند افزایش داشته باشد. اكبر زاده در انتها با تاكید بر آمادگی كامل آخر جنوب برای مدیریت سفرهای روزهای آخر نوروز و مرحله آخر این سفرها خاطرنشان كرد: در مورد روزهای پایانی سفرهای نوروزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است و تمام پیش بینی ها برای یك سفر آرام و بدون دردسر با ناوگان حمل ونقل عمومی در پایانه جنوب صورت گرفته است. با شركت های مستقر در پایانه هماهنگی های لازم صورت گرفته تا در آماده باش باشند تا با عرضه سرویس های جایگزین مشكلی بابت جابه جایی مسافران نداشته باشیم و شك نكنید مسافر درراه مانده نخواهیم داشت. برنامه ما به نحوی است كه با همان قدرت كه كار را شروع كردیم برای اتمام سفرهای نوروزی با همان قدرت و توان آماده هستیم هرچند كه این طرح ها و هدف گذاری ها مختص نوروز نیست و اساساً در سال ۹۷ ادامه پیدا داشته و تلاش می نماییم كیفیت آن بالاتر برود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب