عضو هیات مدیره راه آهن خبرداد:
آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره امسال
پلات: عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشكل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشك تا دورود مواجه هستیم.
به گزارش پلات به نقل از ایسنا،، سعید رسولی امروز، 10 خردادماه در حاشیه بازدید از پروژه بزرگ بندر خشك اداره كل راه آهن ناحیه زاگرس در جمع خبرنگاران اظهار نمود: امروز برای افتتاح تعدادی از پروژه های ارزشمندی كه در منطقه صورت گرفته در شهرستان اندیمشك حضور پیدا كرده ام. اقدامات زیادی در چند ساله گذشته در این منطقه انجام گرفته كه تعدادی از آن ها امروز به بهره برداری می رسد.
وی اضافه كرد: یكی از مزیت های استان خوزستان نسبت به سایر استان های كشور، وجود دو اداره كل راه آهن در این استان است و به این منظور راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خوزستان توجه ویژه ای دارد زیرا خوزستان دارای اهمیت بسیاری در بحث جابه جایی بار و مسافر برای راه آهن كشور است.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشكل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشك تا دورود مواجه هستیم. در این زمینه یكی از كارهایی كه برای حل این مساله باید انجام میگرفت، بحث تولید بندر خشك و پارك لجستیك بود كه خوشبختانه به تصویب رسیده و جزء طرح های اولویت دار راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.
رسولی ادامه داد: می توان اظهار داشت كه یكی از پر مزیت ترین بنادر خشكی كه می توان در كشور داشت، بندر خشك و پارك لجستیك اندیمشك است كه امیدواریم این كار با حمایت استاندار خوزستان و سایر مسئولان شهرستان به سرانجام برسد.
وی اظهار داشت: پروژه هایی به این عظمت دارای دوره مطالعات طولانی هستند كه خوشبختانه مطالعات این طرح به اتمام رسیده و مصوب شده است. همینطور زمین این بندر هم مشخص شده و موافقت های اصولی دستگاه های ذی ربط هم اعلام شده و الان هم یك سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی كرده است.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه علاقه مند هستیم در همه ایستگاه های راه آهن كشور یك موزه داشته باشیم، اظهار نمود: یكی از گزینه های مدنظر راه آهن كشور، تولید یك موزه در مركز استان خوزستان است اما با عنایت به اینكه اداره كل راه آهن زاگرس در اندیمشك از قدمت بالایی برخوردار می باشد و در محور گردشگری خوزستان قرار دارد، تصمیم گرفته شد تا در اندیمشك یك موزه راه آهن تولید شود.
رسولی ادامه داد: تفاهم نامه ای را دو سال پیش با مدیركل وقت میراث فرهنگی خوزستان به امضا رساندیم و خوشبختانه با پیگیری هایی كه از دو سال قبل تا كنون صورت گرفت، امروز شاهد افتتاح آن هستیم و در فازهای بعدی هم بطور قطع گسترش پیدا خواهد نمود.
وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از پروژه اتصال راه آهن جنوب به سایت صنعتی خرمشهر به طول ۴۱ كیلومتر (قطعه اول طرح اتصال سربندر به خرمشهر) خاطرنشان كرد: این خط آهن دارای به طول ۱۴۰كیلومتر است كه با مشاركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و توسط شركت پروژه ای متشكل از ۵ سهامدار شامل منطقه آزاد اروند، شركت فولاد خوزستان و ۳ شركت بخش غیر دولتی با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال ساخته خواهد شد.
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان كرد: اجرای این پروژه خدمتی دیگر از طریق آهن ایران به مردم عزیز خوزستان و اقتصاد ملی كشور خواهد بود كه انشالله با اجرای طرح مهم اتصال ریلی شلمچه به بصره كه عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد، عملا كریدور ترانزیتی عراق به بندر امام خمینی (ره) شكل خواهد گرفت.
رسولی با اشاره به اینكه این پروژه یكی از مهمترین زیرساخت های صنعتی هست كه می تواند نقش بسیار مهم و استراتژیكی را در توسعه صنعتی منطقه آزاد اروند ایفا كند، ادامه داد: با اجرای این پروژه همینطور امكان سفر زائرین ایرانی به عتبات عالیات و زائرین عراقی به شهرهای مقدس قم و مشهد و همینطور امكان سفر گردشگران به وسیله قطار فراهم خواهد شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب