معاون سازمان بنادر به پلات اعلام كرد

تدوین شیوه نامه استقرار ناجا در بنادر و كاهش قاچاق

تدوین شیوه نامه استقرار ناجا در بنادر و كاهش قاچاق

به گزارش پلات معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام نمود كه شیوه نامه استقرار ناجا یا همان پلیس گمرك تدوین شده و تدابیری اندیشیده شده تا بدون دخالت ناجا در وظایف یگان های حفاظت بنادر و گمرك، قاچاق كالا به حداقل ممكن برسد.


حجی محمدعلی حسن زاده محمدی در گفتگو با ایسنا، اظهاركرد: طی سال های گذشته، مذاكرات بسیاری با دستگاه های متولی داشتیم و نهایتا شیوه نامه استقرار ناجا را طراحی كردیم. در این شیوه نامه، ناجا هیچ دخالتی در انجام عملیات های بندری و گمركی نخواهد داشت و تعداد محدودی نیروی پلیس كه بعنوان مثال در بندر شهید رجایی به هفت نفر می رسند در ورودی و خروجی بنادر مستقر شده و در محدوده های بندری هیچ استقراری ندارند.
وی ادامه داد: پلیس گمرك دسترسی كامل به سامانه های گمركی و وزارت سمت دارد و از محل تقاطع گیری اطلاعات، به دنبال این خواهد بود تا سودجویان احتمالی كه از باگ های سیستمی سوءاستفاده كرده و قاچاق كالا انجام می دهند را شناسایی كرده و به سرعت با آنها برخورد كند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه بر طبق این شیوه نامه قاچاق كالا از راه بنادر به حداقل ممكن خواهد رسید، اظهار داشت: یكی از اهداف مطرح شده در این شیوه نامه كاهش كنترل های مانع و مزاحم است، بعنوان مثال اگر كانتینری از جانب دستگاه های مختلف مورد تایید قرار گرفت از دیگر بازرسی ها و كنترل ها معاف شود تا روند واردات و ترانزیت به حداقل ممكن برسد و اینكه سرعت ترانزیت افزایش یابد.
حسن زاده اظهاركرد: بر مبنای رویه های موجود و بر مبنای قانون گمركی، مقرر شد نیروی انتظامی در فرآیندهای جاری بنادر چون صادرات و واردات، هیچ گونه ورودی نداشته باشد. همینطور فرایند كنترل و نظارت ها در مبادی رسمی ورود و خروج كالا، به صورت نرم افزاری و درقالب مكانیزم سیستمی صورت گیرد و نهایتا با اجرا و استقرار ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج كالا، كنترل های موازی از جانب دریابانی و گلوگاه های بین شهری برداشته شود.



1398/06/31
20:52:23
5.0 / 5
4208
تگهای خبر: بنادر , رجا , سیستم , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
پلات