عضو هیات علمی دانشگاه اقتصاد علامه تاكید كرد

لزوم آشنایی دانشجویان با كسب و كارهای آینده در دوران تحصیل

لزوم آشنایی دانشجویان با كسب و كارهای آینده در دوران تحصیل

به گزارش پلات عضو هیات علمی دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بر لزوم آشنایی دانشجویان با بازار كسب و كار آینده در حین تحصیل اصرار كرد و اظهار داشت: باید با ارائه آموزش های لازم دانشجویان بتوانند تصویری از وضعیت آینده شغلی خود داشته باشند تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند اشتغال پذیر شوند.


به گزارش پلات به نقل از ایسنا، دكتر حسن طاعی در چهارمین دوره "رویداد كارآفرینی چكاوك" كه در دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، به امنیت برگزاری چنین برنامه های كارآفرینی و آشنایی دانشجویان با بازار كسب و كار اشاره نمود و اضافه كرد: ما معتقد هستیم دانشجو از شروع ورود به دانشگاه ها باید بتواند آینده خودرا ترسیم كند و مسیر شغلی خودرا بداند؛ به شكلی كه از همان روزی كه استاد طرح درس را ارائه می دهد، متوجه این باشد كه چه آینده ای را در حوزه كاری پیش رو خواهد داشت.
ایشان سپس اشاره كرد: انتخاب صحیح مسیر شغلی در آینده برای دانشجویان باید آموزش داده شود، به همین جهت ما در رویداد چكاوك سه هفته متوالی و پس از آن سه ماه متوالی دانشجویان را با ایده ها و اندیشه های دنیای كسب و كار آشنا می نماییم. در واقع دانشجویان باید بدانند كه در دنیای شغلی چهار خاصیت یعنی داده، اطلاعات، دانش و خردمندی از اهمیت بسیاری برخوردارست و این خاصیت ها و شاخص ها در این رویداد به آنها ارائه می شود.
فعال رویداد كارآفرینی چكاوك دانشگاه علامه طباطبایی اشاره كرد: هم اكنون تلاش ما در دانشگاه علامه این است كه به دانشجویان نشان دهیم چه تفاوتی در كسب و كار، كسب و درآمد و ایجاد ثروت در میان مردم وجود دارد و این كه چرا برخی افراد در دنیای آینده فرصت ها را بهتر می شناسند و می توانند ایده های خودرا به ثروت تبدیل كنند؛ به همین جهت آموزش ایده پردازی باید یكی از اهداف دانشگاه به دانشجویان باشد.
وی تصریح كرد: در دوره كارآفرینی چكاوك كه یك دوره یادگیری در دنیای آینده است، می خواهیم دانشجویان را اشتغال پذیر نماییم و بگوییم با تلاش می توانند آینده موفقی داشته باشند.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اشاره كرد: مهارت های ارتباطی و مهارت های زندگی دو مهارتی است كه برای ایجاد كسب و كار موفق بسیار تاثیر گذار است، اگر دانشجویان به خودباوری برسند و اعتماد به نفس داشته باشند، می توانند در دنیای كسب و كار و اشتغال نیز موفق عمل كنند.
دكتر طاعی با تاكید بر این كه ۵۰ درصد ظرفیت شركت كنندگان در رویداد چكاوك از دانشجویان دانشگاه علامه است، اظهار داشت: این دانشجویان با تخفیف ویژه یعنی پرداخت ۳۰ هزار تومان می توانند در این رویداد شركت نمایند و ۵۰ درصد شركت كنندگان نیز از دانشجویان گروه های فنی و مهندسی و حتی دانشگاه های دیگر هستند.
او در آخر اشاره كرد: ظرفیت جهت شركت در رویداد چكاوك تعداد ۱۵۰ نفر است و افرادی كه در این دوره ها شركت می كنند، گواهی این دوره را نیز دریافت خواهند كرد. ضمن این كه بررسی ها نشان میدهد صد در صد شركت كنندگان این رویداد در سه دوره قبل اشتغال پذیر شدند.




منبع:

1398/08/14
23:21:21
5.0 / 5
4588
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
پلات