وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد
نفس راحت تهران با آغاز به كار آزادراه غدیر
به گزارش پلات وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه غدیر این پروژه ملی را بخش بزرگی از جاده ابریشم آزادراهی کشور خواند و اظهار داشت: با آغاز به کار این محور آزادراهی مشکل بزرگ ترافیکی تهران حل می شود و پایتخت نفس راحتی می کشد.
به گزارش پلات به نقل از ایسنا، محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های دولتی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار نمود: امروز هدیه بزرگی به ملت ایران داده می شود؛ یک سرمایه گذاری که از فکر و اندیشه تا طراحی و ساخت آن در یک دولت صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی زمانمند می شوند و دولت های بعدی وارث افتتاح آن خواهند بود، اضافه کرد: آزادراه غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ۱۳۹۴ شروع شد تماما در طول یک دولت انجام شده است.
اسلامی افزود: آزاده غدیر که عملیات اجرایی آن با سرمایه گذاری حدود هفت هزار میلیارد تومان در اسفند ماه ۱۳۹۴ شروع شد سالانه ۲۰ درصد پیشرفت داشته است که رکوردی در انجام پروژه های زیرساختی و یک رکورد در تاریخ وزارت راه و شهرسازی به حساب می آید.
وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از تمام طراحان، مهندسان، سازندگان، کارگران، تکنسین ها و اپراتورهای فعال در این ابرپروژه اظهار داشت: به صورت روزانه ۳۰۰۰ نفر در طول ۵ سال اکثرا به صورت دو شیفت در این پروژه کار کردند تا این پروژه آماده بهره برداری شود.
وی ادامه داد: این آزادراه که کنارگذر جنوبی البرز و تهران قلمداد می شود، بخش مهمی از جاده ابریشم آزادراهی کشور است که شرق و غرب کشور را طی می کند و نقطه تبادلی پنجگانه دارد که با کریدورهای شمال و جنوب اتصالات را برقرار می کند و پیرامون این آزادراه بر مبنای طراحی های صورت گرفته تیرپارک ها و پارک های لجستیک شکل خواهد گرفت که بار سنگینی از حجم فعالیت و آمد و شد در جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب تهران را به آن سوی این آزادراه منتقل می کند که تهران از این بابت نفس خواهد کشید.
وی هدایت ظرفیت ها و شرکتهای پیمانکاری به سمت سیاست سرمایه گذاری و شراکت در ایجاد زیرساخت ها را مبحث مهمی خواند که در وزارت راه و شهرسازی دنبال شده است و خاطرنشان کرد: به این منظور با قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا بعنوان یکی از سازندگانی که در وزارت راه و شهرسازی قراردادهای گوناگونی داشت این الگو را دنبال کرده ایم؛ به صورتی که برای نمونه در آزادراه غدیر قرارگاه، سرمایه گذاری ۷۰ درصدی و وزارت راه و شهرسازی سرمایه گذاری ۳۰ درصدی داشته است.
اسلامی در بخش دیگری از این مراسم از پایه گذاری آزادراه ابراهیم خلیل(ع) همزمان با بهره برداری آزادراه غدیر با فرمان رئیس جمهور اطلاع داد و اظهار داشت: تفاهم نامه و قرارداد این آزادراه ۹۰ کیلومتری که از انتهای ورامین به اتوبان پردیس متصل می شود، آماده شده است تا بتوانیم گره ترافیکی که در شرق تهران متولد می شود را ساماندهی نماییم و بار سنگینی را که از شریف آباد تا افسریه وجود دارد را به سمت شمال و جنوب توزیع نماییم. این طرح زنجیره آزادراهی ما را در کلانشهر تهران و استان البرز کامل می کند.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۲ هزار کیلومتر آزادراه در کشور داشتیم اما این عدد تا آخر دولت به ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید که نشان از رشد ۵۰ درصدی در آزادراه های کشور است. ما ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داشتیم اما در انتها دولت تدبیر و امید به ۲۰ هزار کیلومتر بزرگراه خواهیم رسید که حاکی از افزایش بیشتر از ۵۰ درصدی در این بخش و به معنای ساخت روزانه ۴ کیلومتر بزرگراه در کشور است. این توسعه ۶۰ درصدی بزرگراه ها در کشور نسبت به ابتدای انقلاب، افزایش راندمان، ایمنی، بهره وری و رفاه را برای مردم به دنبال داشته و خیلی از نقاط پرحادثه را هم برطرف کرده است.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به الگوی تأمین مالی پروژه های عمرانی با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه اظهار داشت: تأمین مالی حدود ۱۹ پروژه جدید در بخش های آزادراهی و ریلی با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و حمایت و تاکید رئیس جمهوری از راه بازار سرمایه صورت خواهد گرفت و این پروژه های بزرگ و تاریخ ساز، تحول بزرگی در زیرساخت های حمل و نقل کشور به وجود خواهند آورد و برای پیشبینی های لازم از راه این پروژه ها برای دهه آینده صورت خواهد گرفت.
منبع: پلات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب