مدیرعامل شركت آب منطقه ای لرستان:

۱۰۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل سد آبسرده نیاز است

۱۰۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل سد آبسرده نیاز است

به گزارش پلات لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان اظهار داشت: 1000 میلیارد اعتبار برای تکمیل سد آبسرده نیاز است.


داریوش حسن نژاد در بازدید فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان از سد آبسرده، با اشاره به اینکه سد آبسرده یک سد فنی با توجیه اقتصادی می باشد، اظهار نمود: اعتبار مورد نیاز برای به پایان رسیدن این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که متأسفانه به دلیل عدم اعتبار کافی تا حالا به بهره برداری نرسیده است.
وی اشاره کرد: با پیگیری های انجام شده از سال قبل تا حالا از محل ماده ۵۶ با مدیران عامل بانکها برای پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به توافق رسیده ایم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: امسال نیز این سد از ردیف جدول یک بودجه، مبلغ ۳۴ میلیارد تومان اعتبار دارد و از سایر ردیف های متفرقه و متمرکز جمعاً مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این سد مصوب شده که در صورت تخصیص بموقع اعتبارات با تکمیل گالری و بدنه سد شاهد شتاب بیشتری در روند اجرائی این طرح خواهیم بود.
حسن نژاد افزود: سد آبسرده از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۸۵ متر، طول تاج ۴۲۵ متر و با حجم مخزن ۶۱ میلیون مترمکعب است که ساختمان سد تا حالا ۴۱.۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی بیان کرد: اهداف اصلی این سد تامین آب آشامیدنی شهرستان بروجرد و آبی کردن ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه و اشتغال زایی به میزان ۲۱۰۰ نفر است.




منبع:

1401/05/03
23:32:58
5.0 / 5
169
تگهای خبر: شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پلات