رئیس سازمان هواپیمایی:

دشمنی غرب با هوانوردی از تحریم به جنگ تمام عیار رسید

دشمنی غرب با هوانوردی از تحریم به جنگ تمام عیار رسید

به گزارش پلات، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: عنوان تحریم برای دشمنی غرب با صنعت هوانوردی کلمه کوچکی است و باید به آن جنگ تمام عیار اطلاق کرد.



به گزارش پلات به نقل از مهر، کاپیتان محمد محمدی بخش بامداد امروز در نشست خبری صنعت هوانوردی با اشاره به اینکه ظرف چند روز آینده باند ۲۹ چپ مهرآباد اجرایی می شود، عنوان کرد: ترمینال سلام فرودگاه امام برای ما مهم بود که عملیاتی شود و این اتفاق رخ داد. ایران ایر چالش های زیادی داشت که به یک سکون و آرامش رسیده است.
وی اظهار داشت: بخش ورزش های هوایی مغفول مانده بود که با کمک وزارت ورزش و جوانان مورد توجه جدی قرار گرفت و با استقبال بخش خوبی از جوانان روبرو شده است. همینطور مبحث پهپاد که به یک چالش برای کشور تبدیل گشته بود با همکاری سازمان هواپیمایی و نهادهای امنیتی تعیین تکلیف شد.
معاون وزیر راه به ارتقای سطح حمل بار هوایی و هواپیمای کارگو اشاره و اظهار نمود: هیچ هواپیما یا موتور هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور اعزام نمی گردد بلکه حتی میزبان کشورهای صاحب تکنولوژی برای تعمیر موتور هواپیماهایشان هستیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عمق بخشی تولید محصولات مصرفی صنعت هوانوردی در داخل اشاره نمود و اظهار داشت: روغن موتور هواپیما با بالاترین سطح استاندارد در داخل کشور تولید و به همه ایرلاین ها فروخته می شود.
وی دستور رئیس جمهور در خصوص ساخت هواپیمای مسافری را خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری وزارت دفاع بعنوان محور تولید هواپیما و وزارت صمت بعنوان دستگاه متولی صنعت درحال ساخت هواپیما در داخل است و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور خبرهای خوبی در این حوزه منتشر شود.
محمدی بخش افزود: ورود هواپیمای کما فی سابق ادامه دارد و در کنار آن سه گزینه نهضت تعمیر هواپیما و موتور، ساخت هواپیما در داخل و خرید هواپیمای دست دوم برای افزایش ناوگان در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: سازمان هواپیمایی کشوری از CAO به CAA ارتقا یافته بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری می تواند به هواپیما یا موتور ساخت خودش مجوز بدهد.
معاون وزیر راه با تکیه بر این که نگاه سازمان هواپیمایی درون زا، تولید دانش و ارتباط با دنیا است اظهار داشت: تحریم در حوزه هوانوردی عنوان کوچکی است و باید به آن جنگ تمام عیار اطلاق کرد.
محمدی بخش افزود: ایده ساخت هواپیما از سالهای قبل در کشور وجود داشته است. ساخت هواپیمای بدون سرنشین و فوق سبک به بخش خصوصی واگذار شده و درحال تولید و بهره برداری هستیم. استفاده از ظرفیت های علمی در این حوزه احتیاج به همگرایی دستگاه ها دارد حتی برخی کشورها برای ساخت هواپیما کنسرسیوم می سازند. انتظار ما اینست که با دستور رئیس جمهور در خصوص ساخت هواپیمای مسافری و همینطور با پلت فرم هایی که در اختیار خودمان است سازمان هواپیمایی کشوری مجموعه هسا و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، بخش صنایع هوایی وزارت صمت و سازمان هواپیمایی کشوری بزودی مبحث ساخت هواپیما عملی شود ولی تا وقتی که از ایمنی آن مطمئن نباشیم اجازه پرواز نمی دهیم.
وی تصریح کرد: در آینده نزدیک هواپیمای ساخت داخل در سه پلت فرم ۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ نفره به ترتیب رونمایی می شوند.
کاپیتان محمدی بخش خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۷۵ هواپیمای فعال داریم اما با رشدی که در پروازهای داخلی و خارجی امسال شاهد بوده ایم متوسط تعداد مسافران هوایی به ۲.۸ میلیون نفر در ماه رسیده است این در شرایطی است که سال قبل این شاخص به صورت متوسط یک میلیون نفر در ماه کمتر بود.
معاون وزیر راه افزود: بر مبنای نیازسنجی های کارشناسی احتیاج به ۵۵۰ فروند هواپیما داریم تا تقاضای داخل را پوشش دهیم.
وی در رابطه با تأخیرهای پروازی بیان نمود: ما با کوتاهی های ایرلاین ها یا ایستگاههای آنها مستقر در فرودگاه ها برخورد می نماییم اما مهم ترین بخش تأخیرها اینست که بموقع اطلاع رسانی شده و حقوق مسافران بموقع ایفا شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور قیمت بلیت پروازهای اربعین رفت و برگشت، تهران – نجف ۶ و مشهد – نجف را ۷.۵ میلیون تومان عنوان و اظهار نمود: بازه پروازهای اربعین ۲۰ تا ۳۱ شهریور بوده و ایرلاین عراقی هم در این پروازها مشارکت می کند. به دستور وزیر راه جابجایی مسافران پروازهایی اربعین صرفا از ترمینال سلام فرودگاه امام صورت می گیرد.
محمدی بخش در رابطه با پروازهای جام جهانی اظهار داشت: با طرف قطری در خصوص انجام ۳۶ پرواز رفت و برگشت تهران – قطر با ایرلاین های ایرانی در هفته و ۳۶ پرواز ایران و قطر با ایرلاین های قطری تفاهمنامه امضا کرده ایم اما قرار شد پروازهای کیش و قطر در طول جام جهانی بدون محدودیت باشد.
وی در مورد تعمیر هواپیماهای خارجی در کشور اظهار نمود: ۴ کشور هواپیماهای خویش را در ایران تعمیر می کنند که تابحال ۶ فروند هواپیما به کشور ما آمده است. همینطور تعداد زیادی موتور و ارابه فرود در ایران تعمیر شده است که بخش اعظم قطعات آنها تولید داخل است و ما به آنها قطعه می دهیم که تاییدیه جهانی دارد.
به گفته محمدی بخش ۳۶۷ فروند هواپیما در ایران ثبت شده که ۱۷۵ فروند آن فعال است به این معنا که در هر ماه حداقل یک پرواز انجام می دهد. ۱۲ فروند هواپیما هم قابل بازگشت به چرخه است ولی برخی از هواپیماهای زمین گیر به صورت کامل از رده خارج شده اند. طی بازه زمانی مشخصی مقرر است هواپیماهای زمین گیر که قابل تعمیر هستند اورهال شده و به سیکل پروازی برگردند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد اتمام دوره مسئولیت نماینده ایران در ایکائو اظهار داشت: دوره خدمت آقای پرورش به اتمام رسیده و بزودی نفر جایگزین معرفی می شود.


منبع:

1401/06/03
22:32:09
5.0 / 5
407
تگهای خبر: استاندارد , تولید , شهر , فرودگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

پلات