رئیس سازمان مالیاتی كشور:

۷۰۰۰ شرکت صوری دارای فرار مالیاتی شناسایی شد

۷۰۰۰ شرکت صوری دارای فرار مالیاتی شناسایی شد

به گزارش پلات، خراسان رضوی رییس سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: تاکنون بیش از 7000 شرکت صوری شناسایی شده است.


داوود منظور در حاشیه افتتاحیه متمرکز پروژه های عمرانی سازمان امور مالیاتی در شهرستان نیشابور در گفت و گو با ایسنا درباره ی میزان فرار مالیاتی در کشور تصریح کرد: چون عمدتا فرارهای مالیاتی از نظر سازمان پنهان است بنابراین نمی توانیم عدد مشخصی را درباره ی میزان فرار مالیاتی اعلام نماییم.
وی با اشاره به این که فرارها به طور معمول دور از چشم سازمان امور مالیاتی است، اشاره کرد: هرچند برخی فعالان اقتصادی به شیوه های گوناگونی فرار مالیاتی دارند اما تلاش داریم شیوه ها را شناسایی و راه را برای فرار مالیاتی ببندیم.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: یکی از راه های فرارهای مالیاتی مهم، شرکت های کاغذی و صوری است و این عمدتا توسط کسانی که ذینفع اصلی هستند و می خواهند فعالیت خودرا پنهان کنند بنا می شوند و به نام این اشخاص کسب وکار صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: سعی کردیم با شیوه های مختلف شرکت های صوری و ذی نفعان اصلی را شناسایی نماییم، در مجموع طی سالهای مختلف تا حالا ۷۰۰۰ شرکت صوری و در ماه های اخیر نیز ۱۰۰ شرکت دیگر شناسایی شده است.
منظور اضافه کرد: یک شرکت صوری و کد فروش را در آذربایجان شرقی شناسایی کردیم که میزان شاخصهای صوری صادره این شرکت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بود، یک شرکت مشابه در یزد هم که مبادرت به تولید اعتبار مالیاتی کاذب می کرد با ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار شناسایی و برخورد شده است.
وی با اشاره به این که امیدواریم با اشراف اطلاعاتی نظام مالیاتی کشور به تدریج گریزگاه های فرار مالیاتی بسته شود، اذعان کرد: یکی دیگر از راه های جلوگیری از فرار مالیاتی شناسایی مؤدیان جدید است.
رییس سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: پارینه ۲ میلیون مؤدی جدید و از شروع امسال تا حالا یک میلیون نفر مؤدی جدید شناسایی شده است، در مجموع با هر روشی فرار مالیاتی صورت گیرد شناسایی می شوند.



1401/11/20
12:35:34
5.0 / 5
383
تگهای خبر: پروژه , تولید , شهر , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پلات