صدور اخطار هواشناسی برای ۱۹ استان

صدور اخطار هواشناسی برای ۱۹ استان

پلات: سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری های جوی تا پنجشنبه از احتمال آب گرفتگی و سیلاب آگاهی داد و به مردم سفارش کرد در بستر رودخانه ها و مسیل ها اتراق نکنند.



به گزارش پلات به نقل از مهر، پیشبینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان داده است امروز در بعضی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه ها و ارتفاعات گیلان و مازندران، گلستان، خراسان شمالی و فردا دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.
روز سه شنبه در بعضی مناطق آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، مرکزی، قم، شمال اصفهان، دامنه و ارتفاعات مازندران، شمال سمنان، ارتفاعات استانهای البرز، تهران و خراسان رضوی و روز چهارشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در بعضی مناطق آذربایجان شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان بخصوص در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در بعضی مناطق گردوخاک پیشبینی شده است.
پنجشنبه هم در بعضی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، البرز، تهران، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می دهد.
طی ۵ روز آینده در شمال شرق، نوار شرقی کشور، دامنه های جنوبی البرز، جنوب غرب و مناطقی از مرکز کشور وزش باد شدید و در بعضی مناطق احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیشبینی می شود.
از امروز تا سه شنبه دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.
هشدار فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی
زمان پایان: پنج شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک
منطقه اثر:
یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: شمال خراسان شمالی و ارتفاعات مازندران.
سه شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۵: ارتفاعات و دامنه مازندران، شمال و غرب آذربایجان غربی، مرکزی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استانهای البرز و تهران.
چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶: مازندران، نیمه شمالی آذربایجان غربی، زنجان، غرب قم، مرکزی، همدان، شمال اصفهان، دامنه ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و سمنان.
پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۷: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، شمال کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، مازندران، مرکزی، قم، اصفهان و ارتفاعات استانهای البرز، سمنان، تهران، کرمان و ارتفاعات و دامنه در گیلان.
اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتاً شدید، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی بخصوص در جاده های کوهستانی و گردنه ها، احتمال خسارت به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.
توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیتهای کوه نوردی بخصوص در ساعات بعدازظهر، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استقامت سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارت به بخش کشاورزی.
هشدار افزایش گرادیان فشاری
زمان پایان: پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مستعد گرد و خاک
منطقه اثر:
یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۳: خوزستان، ایلام، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، سمنان، گلستان، اصفهان، قزوین، قم، شمال مرکزی، یزد، تهران، البرز و شمال شرق کرمان.
دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۴: خوزستان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، شمال و شرق اصفهان، یزد، شمال کرمان، مرکزی، قم، البرز و غرب تهران.
سه شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۵: شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، اصفهان و جنوب خوزستان.
چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۶: شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب سمنان، کرمانشاه، یزد و اصفهان.
پنجشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۷: ایلام و غرب خوزستان.
اثر مخاطره: در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری همچون سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهنسال.
توصیه: پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، عدم جابجایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استقامت سازه های موقت، احتیاط در فعالیتهای کوه نوردی، احتیاط در فعالیتهای عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال ها، بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش.


منبع:

1403/03/13
17:41:26
5.0 / 5
235
تگهای خبر: خانه , سازه , سفر , شهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
پلات