تخصیص یک میلیارد دلاری هندی ها برای توسعه بندر چابهار

تخصیص یک میلیارد دلاری هندی ها برای توسعه بندر چابهار

به گزارش پلات، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به توافق با هندی ها برای تأمین منابع مالی یک میلیارد دلاری از برگزاری اولین نشست اجرایی سازی این برنامه با بانک مرکزی و وزارت امور خارجه اطلاع داد.



به گزارش پلات به نقل از مهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار داشت: اجرای قرارداد بندر چابهار با هند در اولویت برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد. و روند بهره برداری بندر چابهار را کشور هندی انجام می دهند، البته سرمایه گذاری طرف هندی بصورت مستقیم است. از سه ماه قبل کارها را در حوزه این سرمایه گذاری شروع شده و در مرحله نهایی برای امضای قرارداد تامین تجهیزات قرار دارد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند، اظهار داشت: درباره ی بخش دوم قرارداد هندی تامین مالی حداقل ۲۵۰ میلیون دلار و حداکثر یک میلیارد دلار است. نخستین جلسه اجرائی سازی این برنامه با بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سفیر هند در ایران برگزار شده و پروژه های وزارت راه و شهرسازی که عمدتا طرح های حمل ونقلی (افزایش سرعت تکمیل پروژه ریلی، جاده، فرودگاه و …) در پس کرانه بندر شهید رجایی است.
وی اشاره کرد: بخش دوم قرارداد با هندی، تسهیلات که در بخش خصوصی به عنوان مجری قرار می گیرد. در این جهت با همکاری معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی درحال تهیه مطالعات فنی و اقتصادی پروژه ها هستیم که برای طرف هندی ارسال می شود.
صفایی اظهار داشت: در سفری که اخیراً به چابهار داشتیم با برنامه ریزی صورت گرفته، توانستیم با مجموعه بنیاد مستضعفان و کشتیرانی جمهوری اسلامی به توافق برسیم که اجرای کار توسط پیمانکاران ایرانی صورت خواهد گرفت و موافقتنامه این پروژه امضا و برآورد ۵۵۰ میلیون دلاری برای طراحی و ساخت فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار پیش بینی شده است.


منبع:

1403/03/15
14:37:58
5.0 / 5
215
تگهای خبر: بنادر , پروژه , رجا , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پلات