انواع صدا های یخچال آدمیرال

انواع صدا های یخچال آدمیرال

صدا دادن یخچال آدمیرال، عادی بوده و صرفا نشانه معیوب بودن این دستگاه نیست. اما برخی از صدا های آن نشانه خرابی و ایراد در عملکرد این یخچال به حساب می آیند.


صدا دادن یخچال آدمیرال، عادی بوده و صرفا نشانه معیوب بودن این دستگاه نیست. اما برخی از صدا های آن نشانه خرابی و ایراد در عملکرد این یخچال به حساب می آیند. با بروز هر گونه اختلال در فرآیند سرماسازی یخچال آدمیرال، مواد غذایی فاسد شده و این دستگاه کارایی خود را از دست می دهد.

به همین دلیل خوب است بدانید که چه نوع صدا هایی از یخچال آدرمیرال تولید می شود. هم چنین با نحوه عیب یابی انواع این صدا ها آشنا شوید و در صورت بروز هر کدام، اقدامات لازم را انجام دهید.

در ادامه به طور کامل مدل های متفاوت صدای یخچال آدمیرال توسط تعمیرکاران نمایندگی لوازم خانگی در تهران شرح داده شده اند:

  • صدای لرزش یا ویبره
  • صدای تق تق یا جیرجیر
  • صدای خش‌خش یا هیس
  • صدای بوق
  • صدای کلیک
  • صدای سوت یا جیغ

 

چرا یخچال آدمیرال صدا می دهد؟

برای این که بتوانید دلیل صدا دادن یخچال آدمیرال را شناسایی کرده و به درستی تشخیص دهید، باید پیش از هر کاری حتما نوع صدا آن که شامل لرزش، تق تق، قل قل، بوق، وزوز و دیگر صدا های نام برده می شود را بررسی نمایید. پس از آن توصیه می کنیم حتما زمان شنیدن این صدا را که شامل هنگام روشن شدن، خاموش شدن، دائمی و متناوب می گردد را مورد بررسی قرار دهید. پس از انجام این دو کار می توانید با عیب یابی موارد زیر به راحتی تعمیر یخچال آدمیرال را انجام داده و ایراد صدا دادن این وسیله را برطرف کنید.

ایراد در رله استارت یخچال آدمیرال

رله استارت وظیفه روشن و خاموش کردن موتور را در یخچال آدمیرال دارد. در صورتی که رله استارت خراب شود، ممکن است صدای تق تق یا کلیک شنیده شود.

معیوب بودن ترموستات یخچال آدمیرال

ترموستات دمای داخل یخچال آدمیرال را کنترل می کند. با معیبو شدن و بروز ایراد در عملکرد ترموستات، ممکن است موتور یخچال به طور مداوم روشن و خاموش شود و صدای تق تق ایجاد کند.

بروز نشتی گاز در یخچال آدمیرال

در صورتی که از یخچال آدمیرال صدای سوت یا جیغ می آید، ممکن است نشتی گاز وجود داشته باشد. در این صورت، فوراً یخچال را خاموش کرده و با تعمیرکار یخچال آدمیرال تماس بگیرید. تعمیرکار باید محل نشتی گاز را تشخیص داده و پس از برطرف کردن آن، شارژ گاز مبرد را انجام دهد.

خراب شدن فن اواپراتور یخچال آدمیرال

فن اواپراتور هوا را در داخل یخچال آدمیرال به گردش در می آورد. اگر این فن خراب شود، ممکن است صدای سوت یا جیغ از این یخچال شنیده شود.

بروز ایراد در کمپرسور یخچال آدمیرال

کمپرسور قلب یخچال آدمیرال محسوب می شود و وظیفه خنک کردن و کنترل فرایند سرماسازی این دستگاه را بر عهده دارد. با بروز هر گونه ایراد در کمپرسور، عملکرد آن مختل شده و ممکن است با صدای لرزش همراه باشد.

مشکل داشتن فن کندانسور یخچال آدمیرال

فن کندانسور گرما را از یخچال آدمیرال به بیرون منتقل می کند. خراب شدن فن کندانسور، می تواند علاوه بر تولید صدای لرزش، باعث جلوگیری از سرد شدن این یخچال نیز بشود. باید از تعمیرکار یخچال آدمیرال بخواهید تا آن را بررسی کرده و در صورت نیاز، فن کندانسور جدیدی را جایگزین کند.

تراز نبودن یخچال آدمیرال

یخچال را با تراز بررسی و در صورت نیاز با تنظیم پایه ‌ها، تراز کنید. چرا که محل قرار گیری یخچال آدمیرال باید کاملا هموار و صاف باشد. تراز نبودن محل نصب این یخچال می تواند باعث تولید صدای لرزش شود.

قرارگیری نامناسب مواد غذایی در یخچال آدمیرال

چیدمان ظروف و بطری ‌ها باید کاملا مناسب و بر اساس ابعاد و اندازه آن ها باشد. هر گونه ایراد در چیدمان کابین، ممکن است موجب تولید صدای لرزش از یخچال آدمیرال گردد. علاوه بر این قفسه ها و ظروف داخل یخچال ممکن است بر اثر لرزش یخچال شل شده و صدا ایجاد کنند.

فرسودگی لرزه‌ گیر های یخچال آدمیرال

لرزه گیر ها، به منظور جلوگیری از صدا دادن موتور و کمپرسور در یخچال آدمیرال تعبیه شده اند. با گذشت زمان، ممکن است لرزه گیر ها مستهلک و فرسوده شده و کارایی خود را از دست بدهند. در صورتی که در بررسی و تعویض لرزه گیر های موتور و کمپرسور دانش فنی بالایی ندارید، با تکنسین متخصص یخچال آدمیرال تماس بگیرید.

مشکل در فن های یخچال آدمیرال

با گذشت زمان، گرد و خاک آلودگی ها در فن ‌های اواپراتور و کندانسور نفوذ کرده و ممکن است باعث ایجادگرفتگی و انسداد در آن ها شوند. حتما آن ها را از نظر گرد و غبار و انسداد بررسی نموده و اقدامات لازم را برای تمیز کردن این دو فن انجام دهید.

بروز ایراد در کمپرسور یخچال آدمیرال

خرابی کمپرسور یا موتور فن می تواند صدای بلند و غیرعادی ایجاد کند. اگر صدا از کمپرسور می‌آید، ممکن است به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشد. با تعمیرکار یخچال آدمیرال تماس گرفته و از او بخواهید تا با عیب یابی یخچال آدمیرال از سلامت کمپرسور مطمئن شود.

نکاتی در مورد عیب یابی یخچال آدمیرال

به منطور پیشگیری از بروز ایراد صدا دادن یخچال آدمیرال و کاهش کارایی آن و هم چنین عیب یابی اصولی این وسیله، اقداماتی را در ادامه آورده ایم که توجه به آن ها مانع از خرابی بیش تر در یخچال آدمیرال خواهد شد:

  • برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، به صورت دوره ای از خدمات سرویس یخچال آدمیرال استفاده نمایید. این خدمات توسط تکنسین متخصص ارائه شده و عیب یابی بخش های مختلف این یخچال موجب می شود تا قطعاتی که خراب شده و یا خیلی زود خراب می شوند، تعمیر یا تعویض شوند.
  • در صورت نیاز به تعویض قطعات، از قطعات یدکی اصلی یخچال آدمیرال استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن کویل های کندانسور که در پشت یخچال قرار دارند، باید از یک برس نرم استفاده شود. نباید برای نظافت آن ها از آب یا مواد شوینده استفاده کنید.
  • اتصالات داخل یخچال آدمیرال اعم از پیچ ‌ها و مهره ‌ها را مورد بررسی قرار دهید و هر کدام که شل شده و یا هرز شدگی در آن ها مشاهده می کنید را محکم یا تعویض نمایید.
  • چنان چه با انجام کار های گفته شده، مشکل صدا دادن حل نشد، حتما از خدمات تعمیر یخچال آدمیرال در محل استفاده کنید.

 

1403/03/18
12:02:01
5.0 / 5
293
تگهای خبر: رپورتاژ , تولید , خدمات , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پلات