شنا ممنوع هشدار زرد هواشناسی در پی ناآرامی شمال خلیج فارس

شنا ممنوع هشدار زرد هواشناسی در پی ناآرامی شمال خلیج فارس

پلات: سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در شمال خلیج فارس، هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.



به گزارش پلات به نقل از مهر، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در شمال خلیج فارس از امروز (دوشنبه، بیست ویکم خردادماه) تا (سه شنبه، بیست و دوم خردادماه)، هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.
در نتیجه افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و فراساحلی استان خوزستان در شمال خلیج فارس در ساعات عصر و شب پیش بینی می شود.
خطر غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و لطمه به قفس های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی خصوصاً تردد شناورهای سبک، قایق های صیادی و نیمه سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی همچون مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه خواهد بود.
در نتیجه به منع شنا، منع کارهای تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت کارهای ساحلی و فراساحل همین طور سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی سفارش می شود.

1403/03/22
15:37:20
5.0 / 5
204
تگهای خبر: جت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پلات