وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه دولت:

حداقل سالانه 500 هزار واحد مسكونی باید ارائه شود

حداقل سالانه 500 هزار واحد مسكونی باید ارائه شود

پلات: وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر ضرورت متعادل سازی عرضه و تقاضای مسكن در كشور اشاره كرد: حداقل سالانه 500 هزار واحد مسكونی باید در كشور ارائه شود.



به گزارش پلات به نقل از ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه های این وزارتخانه برای ساخت مسكن ارزان قیمت، اظهار نمود: هفته قبل با حضور رییس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه راه اندازی 400 هزار واحد مسكونی در سطح كشور برای جامعه متقاضی كه اقشار متوسط و كم درآمد هستند، اعلام گردید.

وی با بیان این كه این پروژه ها توسط توسعه گران و انبوه سازان كشور در دست اجرا قرار خواهد گرفت، اشاره كرد: مقرر است 200 هزار واحد مسكونی در 21 شهر جدید و 100 هزار واحد در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر و همین طور 100 هزار واحد مسكونی در مناطقی كه دارای بافت فرسوده می باشند ساخته شود؛ این برنامه در كنار تكمیل و تحویل 500 هزار واحد مسكونی كه متعلق به مسكن مهر است، از برنامه های تولید مسكن می باشد كه در سال 1398 و 1399 اجرا میگردد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره سرنوشت مسكن اجتماعی اشاره كرد: من بارها گفته ام كه این طرح مسكن ویژه اقشار متوسط و كم درآمد است و وظیفه دولت آن است كه به لحاظ قانونی این تكلیف را انجام دهد. وزارت راه و شهرسازی موظف است كه با فعال سازی جریان تولید مسكن متعادل سازی عرضه و تقاضای مسكن را فراهم آورد.

اسلامی با بیان این كه بر طبق برنامه ششم توسعه حداقل سالانه 500 هزار واحد مسكونی باید در كشور عرضه گردد، اظهار نمود: در این روزها برای ما مهم ترین گام این است كه سیاست های روان و برنامه های مشخص و شفاف پایه گذاری نماییم تا جریان تولید مسكن شكل بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ی وضعیت طرح برقی كردن قطار تهران – مشهد با تاكید بر این كه پروژه برقی شدن قطار تهران – مشهد یكی از پروژه های مهم كشور است، افزود: قراردادهای مربوط به این پروژه منعقد و تامین مالی آن از راه فاینانس انجام شده و اجرای آن در دست پیگیری است؛ امیدواریم موانع پیش روی اجرای این طرح برطرف شود تا انشاءالله هرچه سریعتر شاهد آغاز و بهره برداری از این پروژه باشیم.








1397/09/28
20:18:49
5.0 / 5
4492
تگهای خبر: پروژه , تولید , جت , خانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پلات